Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Vinn en iPod - när blir vi 60.000 medlemmar? (Tävlingen är stängd)

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Femtioniotusensexhundrafemtiosex medlemar just nu. ⑤⑨⑥⑤⑥. ➎➒❻❺❻ Ja, det kanske räcker så.;) Det är många personer det....

Hittills 42 som har gissat fel, sorry !
344 kvar till 60.000 medlemmar delat med (ska vi säga) 30 nya medlemmar/dag blir cirkum 27 juni.
Ska vi hoppas på högtryck habero så folk är lite slöa med att registrera sig ?
Och jag håller tummarna för dig eftersom du valt datum efter en så bra orsak !

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-06-16 01:23

Jag börjar tro att du har rätt i dina beräkningar och 27 juni är också ett bra datum. Då fyller en av mina söner år. Men man fick ju bara deltaga med en gissning så... O:-)
Men högtryck är ingen dum ide, det kanske fungerar.

Oj då, nu får jag hålla tummarna för att det blir den 27 juni även om du inte får en iPod om det är rätt datum.
Men lite ära kan det väl bli...

Hoppsan, nu går det fort ! 59.716 medlemmar nu.
60 nya medlemmar på ett dygn.
Kanske vi blir 60.000 medlemmar den 22-23 juni ?
För tillfället ligger bl a Snabeldrake och nyulrika bäst till. Håller tummarna för nyulrika...ja, för det vore väl kul om en tjej vann på denna mansdominerande sida ?

Vaa ? Nu står det plötsligt 59.700 medlemmar. Har 17 slutat här senaste timmen, konstigt ?

Det är bara att inse - nu är det kört för min del. Tror inte det tillkommer 252 medlemmar till klockan 14:50 idag. Hade det varit den 11 juli idag - så kanske. Lycka till ni övriga tappra !

Jag tror att jag var för optimistisk, det lär bli någon gång i Juli om inget dramatiskt händer!

  • Medlem
  • 2008-06-10 00:49

2008-08-14 18:45

Tror jag då...

Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-10 11:59
Ursprungligen av Nifo:

2008-08-14 18:45

Tror jag då...

Fredrik

En aning sent ute, min vän!

Sååå, vad ligger siffran på nu?

Ursprungligen av Kanin:

En aning sent ute, min vän!

Sååå, vad ligger siffran på nu?

59 506

Ursprungligen av Kanin:

En aning sent ute, min vän!

Sååå, vad ligger siffran på nu?

Du hittar informationen på 99.se/mac/ under forumen (ovanför namnen på inloggade):
Medlemsantal: 59 532, inloggade senaste månaden: 12 428, diskussioner: 167 802, inlägg: 1 443 398.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-11 15:10

Fem dagar till då, sen har jag en ny shuffle!

Ja, jag var ironisk.

Haha, hittils ser det ju rätt bra ut, det mesta stämmer enligt mina matematiska beräkningar... 10 dagar kvar tills mitt vad går in, och snittet på 25medlemmar håller sig ju exceptionellt bra än idag

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-06-19 06:41

Jag undrar om inte Björnström får rätt till slut i alla fall.

Kanske....men han är ju egentligen inte med i tävlingen och kommer väl inte att ge sig själv en iPod. Men äran får han förstås.:)

Nu börjar dethetta till.59.847 medlemmar just nu.
Någon som kommer muta personer i bekantskapskretsen att regga sig för att de ska vinna ? Eller blir det fair play hela vägen ?
Tror att (Björnström), SFB, Gonk, oddtouch, PeeMaN eller bowseer vinner.
Vad får den 60.000:de medlemmen då ? Bild på förstasidan ?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-22 23:45
Ursprungligen av KaRo:

Nu börjar dethetta till.59.847 medlemmar just nu.
Någon som kommer muta personer i bekantskapskretsen att regga sig för att de ska vinna ? Eller blir det fair play hela vägen ?
Tror att (Björnström), SFB, Gonk, oddtouch, PeeMaN eller bowseer vinner.
Vad får den 60.000:de medlemmen då ? Bild på förstasidan ?

det är ju väl redan bestämt,du frågade i inlägg #3 och du fick svar i inlägg #4

Ja, det blir väl bäst svar då !

Vem är Notarius Publicus ? Vem håller koll på tiden när det blir 60.000 ? Minus användare som lämnar 99.se. Adrian ?

Ursprungligen av KaRo:

Vem är Notarius Publicus ? Vem håller koll på tiden när det blir 60.000 ? Minus användare som lämnar 99.se. Adrian ?

Jag utgår ifrån att Martin kan plocka fram siffran i efterhand, det var han som gjorde tävlingen officiell så han får stå för det. Jag bara slavar med listan på tävlande

Shajse! Nu är det bara 75 medlemmar kvar! Det skiter sig det hära, det går för snabbt!!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-24 19:33

Spännande! Må bäste man vinna!

Hoppas på bild på vinnaren på startsidan

71 medlemmar kvar till 60.000 ! Spänningen är olidlig.:confused:
Eller kanske det redan är klart attBjörnström eller SFB vinner ? De har gissat den 26/6. Skulle vara lustigt om Björnström vann.

Bara 31 nya medlemmar kvar innan 60.000 medlemmar !
En stark gissning är väl att det blir SFB som vinner - bra gissat !
För Björnström ska vinna krävs nog ett underverk - en ny medlem var tionde minut under tiden kl 8-13 (om jag räknat rätt och det tror jag knappast). Han får övertala ett gäng tveksamma bekanta att anmäla sig...om det nu inte är natt i Australien.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-06-26 14:33

17 kvar nu. Kanske blir det Gonk som gissat den 27 som vinner istället. Det blir spännande att se...

15 kvar nu. Ni som hänger på låset och inte gör annat än att ladda om startsidan får gärna posta exakt när vi når 60.000 ifall det mot förmodan skulle visa sig att det är knepigt att ta fram tidpunkten i efterhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-26 16:37

12 nu!
Det är bara att inse att min gissning inte kommer vara rätt, fast jag var inte långt ifrån
Grattis i förskott till SFB eller Gonk! (Själv gissar jag på att SFB vinner)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-26 18:26

8 nu...

Det är då helvete, 1,5 dag fel!
Haha, revanch vid 70 000 kanske?

Bara 4 nu...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-26 19:49

2 nu...
Kommer SFB ha prickat tiden helt rätt tro? 21 min kvar..

Bevaka tråden