Köpa ny ipod, vänta eller?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ipod nano 2g som jag älskar. nu börjar mitt bibliotek ha vuxit sig för stort och jag har börjat fundera på att införskaffa en ny ipod. jag hatar att inte ha med mig "alla" mina låtar haha.

touchen känns ju givetvis väldigt lockande, men jag känner inte att jag har användning för alla funktioner. därför har jag börjat luta mot en classic, mest för det generösa utrymmet så man kan ha den som en extra hd vid behov. tänkte behålla min nano och använda på gymet osv och ha en ipod med mer utrymme till bil/bussresor, på jobbet m.m.

nu är det ju snart ett år sedan ipodarna reviderades, tror ni det kommer ny revision till hösten eller nu till wwdc i början av juni? känns som att det är mycket snack om iphone just nu. känns ju alltid ruttet att lägga ut några tusingar på en grej och en månad senare så kommer en ny version.

vad tycker ni?
vilken ipod rekommenderas till syftena enligt ovan?
köpa nu eller vänta på revision och när kan nästa revision komma?

Hej jag ska göra dessama!
Men en fråga...
Jag har CSN- kortet men hur få man rabatten på applestore?
Jag loggar in genom csn sedan in genom education store men ser där ingen rabatt samma pris som innan, även när man går och kollar i kundvangnen. När ser man rabatten???? vad gör jag för fel? har dom slutat med 10% på nano?

vet faktiskt inte hur det ligger till med studentrabatterna på podarna, har de inte slutat med det?

• Medlem
  • Ånge
  • 2009-08-05 23:04
Ursprungligen av velvetglove:

Jag har en ipod nano 2g som jag älskar. nu börjar mitt bibliotek ha vuxit sig för stort och jag har börjat fundera på att införskaffa en ny ipod. jag hatar att inte ha med mig "alla" mina låtar haha.

touchen känns ju givetvis väldigt lockande, men jag känner inte att jag har användning för alla funktioner. därför har jag börjat luta mot en classic, mest för det generösa utrymmet så man kan ha den som en extra hd vid behov. tänkte behålla min nano och använda på gymet osv och ha en ipod med mer utrymme till bil/bussresor, på jobbet m.m.

nu är det ju snart ett år sedan ipodarna reviderades, tror ni det kommer ny revision till hösten eller nu till wwdc i början av juni? känns som att det är mycket snack om iphone just nu. känns ju alltid ruttet att lägga ut några tusingar på en grej och en månad senare så kommer en ny version.

vad tycker ni?
vilken ipod rekommenderas till syftena enligt ovan?
köpa nu eller vänta på revision och när kan nästa revision komma?

Jag har typ samma problem, fast jag har en Ipod Nano G3 och vill byta till en G4
Det verkar som att alla säger att det kommer en ny varje höst och nu är det snart höst.
Jag gillar verkligen designen på G4an och själva ipoden, men jag vet att det kommer komma en ny modell. Det dåliga är att man vet inte hur den kommer se ut.

Du har samma tänk i att man har den gamla ipoden t.ex för vissa perioder och den nya för underhållningen. Sorry om jag pratar bort mig men måste bara prata av mig lite,
Jag har ett Nike+ armband som bara passar till min Ipod G3 och då tänkte jag att jag kunde använda g3an till träningen och g4 till skolan, hemma, typ lite varsomhelst

Vad tror ni om den kommande Ipoden? Skriv!

1
Bevaka tråden