Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Customer Experience Improvement Program - Kan ej starta Office 2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter installation av Office 2008 kan jag inte starta något Officeprogram. När försöker starta t.ex. Word så öppnas installationsassistenten för Office 2008, och så avböjer jag inbjudan att delta "Customer Experience Improvement Program" och i nästa steg klickar jag på "Slutför" där jag kan välja om jag vill ha "Mer information" eller om jag vill "Registrera". När detta gjorts kommer nästa dialogruta "Microsoft Autoupdate" där jag anger om jag vill söka programuppdateringer manuellt eller automatiskt. Enda sättet att stänga den rutan är att klicka på röda krysset.
Då borde ju Word starta, men icke. Inget händer, och klickar jag på nytt på Word ikonen upprepar sig bara samma schenario.

Hade ursprungligen ett Office 2004, och uppgraderade till ett "utvärderingsex" av Office 2008, och det funkade bra, om det inte varit för att en kollega körde samma version... Köpte därför en uppgradering till 2008. Det fungerade ju inte att bara ersätta vid ominstallation eftersom serienumret kvarstod på den gamla utvärderings versionen. Har därför försökt avinstallera på alla upptänkliga sätt för att sedan installera på nytt, och lyckades få in det unika serienumret vid vanlig installation efter jag avinstallerat tidigare version mha "AppCleaner".

Men då kan jag inte start Office 2008 enligt scenariot ovan. Däremot kan jag starta alla Office 2004 program utan problem.

Hur kommer jag runt detta problem, eller hur kan jag felsöka?

(Jävligt nära att jag skickade burkjäveln i sjön....)

Testa detta som löste liknande problem i denna tråd.

Då börjar denna dag med ett leende....

och dessutom skiner solen.

Tack för hjälpen!!

mvh/Håkan:cool:

Helt sjukt - råkade ut för samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 02:58

samma här, men tack då!

1
Bevaka tråden