Batteri drar ur avstängd Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-19 08:23

Hej alla!
Försöker få svar på om detta är ok eller inte:
Min halvår gamla Macbook drar ur, enligt mig, ganska mycket batteri när den är avstängd. Ca 3 på 3 dagar eller 40% på 3-4 veckor. E detta naturligt eller nått galet?

Tack för alla svar och idéer!

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-19 10:17

hur stänger du av den? går du på äpplet -> avsluta eller stänger du bara locket?

gör du det sistnämnda så är det inte så konstigt.

viss urladdning får du räkna med.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-19 11:45
Ursprungligen av tim-:

hur stänger du av den? går du på äpplet -> avsluta eller stänger du bara locket?

gör du det sistnämnda så är det inte så konstigt.

viss urladdning får du räkna med.

Tack för era svar...jag stänger av den via äpple->avsluta...

Min flickvän har samma problem - hon råkar ofta ut för att batteriet är helt slut trots att datorn hade minst 50% laddning när hon stängde locket.

Brorsan sa att det troligen berodde på ett felaktigt batteri och att endast vissa serienummer är drabbade.

Strömförbrukningen i vila bör vara försumbar. Självurladdningen för "Li-Po" är väldigt låg.
Tänk på att man skall lagra batteriet under längre tid halv-laddat och inte laddat till 100% för bästa livslängd. Du har helt klaert något problem med ditt batteri, kontakta Apple för hjälp.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-19 14:35

Har pratat med Apple support som menar att det inte är något fel och att man får räkna med 1% urladdning per dygn!? Tja man får väl vikas sig för övermakten då;-)

1
Bevaka tråden