Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudböcker i mp3 format

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har flera mp3 filer och vill konvertera det till ljudboksformat. Problemet är att det är så krångligt! Jag vill lägga ihop alla mp3 filer till en enda, och sedan konvertera den till ljudboks format. Vilket program kan man fixa det enkelt med?

Jag vill påpeka att det finns en funktion i itunes, "join cd track" tror jag den heter, men den fungerar endast om mp3 filerna ligger på en cd skiva. Jag söker efter något så enkelt som möjligt..

Tack för svar

God morgon!

Kanske detta du är ute efter.
Programet heter MP3 to Ipod Audio Book Converter.
Denna funkar kanonbra för mig.

Ha en bra dag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-05-18 16:45

Tyvärr verkar det programmet bara vara för windows

Du ska ladda ner Join Together från Doug's AppleScripts for iTunes ♫ Welcome Det är bra, fast lite buggigt. Oftast funkar det som det ska.

Det finns ett Audio book Program till macen också Audiobook Builder.
Fungerar grymt bra och det är det enda program som jag testat som lyckas placera böckerna i audiobooks på ipodden. Rekommenderas! Kostar $10 alltså 60 kr. Bara att handla!

problemet är att jag använder windows, så inget ni har rekommenderat fungerar för mig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 01:07

cykelhjul,
nu läste du nog för snabbt. Tigermike föreslog MP3 to Ipod Audio Book Converter som gunek konstaterade "bara" fanns för windows och det "räcker" ju för dig, eller?
Det finns på
MP3 to iPod Audiobook Converter

Tack för alla tips. Du har rätt Katinka, jag läste lite tokigt. Nu inser jag att jag har formulerat frågan knastigt, jag vill ha ett program som sätter ihop en mp3 fil till en enda stor inte ett konverteringsprogram. Hoppas ni förstår vad jag menar nu.

1
Bevaka tråden