Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro - Hemmabio, ljud?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har läst lite på forumet och förstått att det inte är några större problem att koppla MBP till en LCD tv med DVI till HDMI.

Då återstår ljudet, har tänkt att införskaffa en hemmabio och min fråga är då, vad behövs för att det ska fungera smidigast. Har alltså tänkt att se film från datorn till tv och ljudet via receiver och högtalare, 5.1 ljud. Fungerar MacBook Pro:ns hörlursutgång till det?

Du kan koppla elektriskt såväl som optiskt.

Ja men vad är det för sladd osv? Fungerar det från hörlursutgången med 5.1 ljud?

Toslink 3,5mm

5.1, ja det ska det vara?

Ok, tack så mycket!

Prova att sök nästa gång du startar en tråd, hade du sökt på 5.1 ljud att du hittat denna tråd: 5.1 ljud från din Mac

Vilken tur att jag inte gjorde det då! För nu fick jag det svar jag ville! Tänka sig vad konstigt det kan bli ibland...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-19 11:13

Kanske Mattias Hedman menade att om du inte kunde deschifferera vad som står i http://www.99.se/allt-om-mac/242930-5-1-ljud-fr-n-mac.html så kunde du åtminstone ställt din fråga där i stället för att starta en ny tråd på exakt samma tema. Det är åtminstone vad jag menar.

Senast redigerat 2008-05-19 11:28
1
Bevaka tråden