Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swisscom avslöjar allt om nya iPhone

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från MacWorld:
Tidigare i dag skrev vi om att AT&T av misstag avslöjat att det kommer en svart iPhone. Nu meddelar 9To5Mac att Apples senaste samarbetspartner, schweiziska Swisscom avslöjat betydligt mer än så.

För det första kommer det finnas en modell på 16 gigabyte som kostar 659 schweiziska francs (motsvarande 3 800 svenska kronor) och en modell på 32 gigabyte som kostar 799 schweiziska francs (motsvarande 4 600 svenska kronor).

För det andra kommer modellen med 16 gigabyte ha en silverfärgad baksida, medan den större modellen kommer finnas i silver, svart och vitt.

De nya modellerna kommer börja säljas i samtliga 118 Swisscom-butiker under juni.

Hela nyheten:
Swisscom avslöjar ny iPhone med 32 gigabyte - MacWorld

Ser bra ut inför min Miami-resa i oktober.

Nice! 32 Gb är exakt vad jag vill ha!
Orlando i Oktober för min del.

3G i den också så köper företaget en till mig.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nice! 32 Gb är exakt vad jag vill ha!
Orlando i Oktober för min del.

3G i den också så köper företaget en till mig.

Jag gissar starkt på att iPhone redan kommit till Sverige vid oktober

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-05-13 20:13

ser ljust ut för min kalifornienresa mellan 22 juni och 12:e juli, de skulle vara grymt att kunna köpa en 3G iphone till schysst pris!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-14 16:55
Ursprungligen av ibanez:

ser ljust ut för min kalifornienresa mellan 22 juni och 12:e juli, de skulle vara grymt att kunna köpa en 3G iphone till schysst pris!

Vad säger att de nya iPhones kommer att kunna låsas upp lika lätt?

Hoppas det gör det för min del också. Är i NYC mellan 25-30 juni. Risken är ju att den kommer vara slutsåld överallt... Speciellt i New York. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-13 22:55

Det verkar tyvärr som detta är ett helt obekräftat rykte. 9 to 5 Mac | Apple Intelligence som Macworld hänvisar nämner bara en "report" som hävdar att Swisscom har priserna klara: "A report claims Apple’s Swiss iPhone partner has set its usage tariffs - and perhaps also confirmed the new iPhone will be available in silver, black and white - but also said it is only reporting speculation" och "Naturally, we can't underwrite the veracity of the report, but it's worthy information for the rumour-mill."

Oavsett hur det är med riktigheten av alla rykten som flyger omkring så är det det här som gör det kul att vara en Apple fan-boy! Alla spekulationer som leder fram till högtidsstunden framför datorn när keynoten börjar. Man är nog lite sjuk i huvudet, men jag tror att läkarvetenskapen är ense om att ett milt ryktesberoende är något bättre än att vara beroende av tung narkotika.

Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-13 22:57

Undrar om den finns i Nice den 12e Juni? Det vore nice

Yes!!

Swisscom släpper iPhone i Schweiz som väntat:
Swisscom Residential Customers - iPhone

Senast redigerat 2008-05-15 10:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-14 17:09

Jetwash: Med samma logik så är det väl mer som talar för att de inte kommer vara låsta överhuvudtaget med tanke på alla operatörer som skriver avtal med Apple nu för tiden.

Ursprungligen av Trineo:

Jetwash: Med samma logik så är det väl mer som talar för att de inte kommer vara låsta överhuvudtaget med tanke på alla operatörer som skriver avtal med Apple nu för tiden.

Tror att dom kommer att vara låsta till den operatören som säljer den, Nåt annat kan jag inte tänka mig.

Men däremot tror jag att idén med att välja abbonemang över iTunes kommer upphöra helt, man kommer behöva skaffa abbonemang över disken, nu när fler länder har tillgång till iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-15 01:14

USA har annan 3G-frekvens

Kommer det över huvud taget att använda en amerikansk 3G telefon i Sverige? Deras 3G-chip är väl inställda på en annan frekvens än de svenska?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-15 09:36

3G telefoner är oftast av typen quadband. Annars blir det jobbigt om man drar ut och reser med mobilen. Så nej, skall inte vara några problem.

AT&T har likadant nät som Europa har, så det blir inga problem.

1
Bevaka tråden