Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta plats på Windowsknapp - hur?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 13:43

Kamrater,

Skulle offra min sista kopp kaffe för hjälp just nu. Det ligger till så att jag sitter med ett externt windows tangentbord kopplat till min Macbook Pro för tillfället. Hela eftermiddagen kommer gå åt ett jobb som helt till fullo innebär äpple + C och äpple + V.

Problemet är att Windowsknappen fungerar som en Äppleknapp, vilket är så det burkar fungera. Jag skulle dock vilja byta plats på den knappen och ALT (windowsdesign) så att det knappmässigt blir samma som på ett av våra vackra Mac-bord.

Det må låta som en petitess men för oss som inte tittar på skrivbordet när vi skriver och drar snabbkommandon så skapar det här "problemet" både irritation och produktionsbortfall.

Jag vet att det är möjligt, har fixat det här en annan gång för läääänge sedan men nu hittar jag inte ett skit. Google är inte min vän idag.

Please.

Systeminställningar borde kunna hjälpa dig.
Titta under: Tangentbord & Mus -> Specialtangenter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 16:10
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Systeminställningar borde kunna hjälpa dig.
Titta under: Tangentbord & Mus -> Specialtangenter

Guld Mattias! Jag var där inne och rotade men var nog för stressad för att tänka klart. Funkar hur bra som helst nu... tack!

1
Bevaka tråden