Netgear MR814 basstation - någonting att ha?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

På Macoteket får man en Netgear MR814 för 874 kronor (inkl. moms). Superbilligt alltså. Men är den bra? Hur är det med räckvidden? Någon som använder denna modell?

Leif.

Japp, det är helt klart värd sitt pris. Enkel att konfigurera (webgränssnitt) och rejäla antenner så bjuder på bättre räckvidd än en bastation av känt märke...

Haft min i en vecka i kombinatione med min pc och ibook... funkar klockrent.. längre räckvidd än vad jag trodde... fast sen så har jag inga tidigare erfarenheter av trådlösa nätverk... funkar ut på balkongen i min studentkorridor som ligger 20 meter bort iallafall.. inte testat så mycket längre

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-06-05 12:37

Fick min igår, funkar mycket bra...

Har ej testat räckvidden på Airport än, förrutom tilll G4:an 2m ifrån routern. Trevligt med inbyggd klient för DynDNS.org.

Liten och snygg är den också

vad är dyndsn.org?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-05 13:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
vad är dyndsn.org?

Ett sätt att ge din "hemdator" en fast adress, trots dynamiskt IP-nummer.
Kolla på http://www.dyndns.org/

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-06-05 13:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
vad är dyndsn.org?

t. ex om du får en dynamisk adress av din internetleverantör så kan du via www.dyndns.org fixa en domän som alltid pekar på ditt dynamiska IP(routern uppdaterar automatiskt domänen med rätt IP så for det ändras)

Det går ju också bra att knappa in dyndns.org i en webbläsare för att lära sig mera om det...

Ah, låter bra. Lite research på nätet och ordern är lagd.

Blir alltid lika imponerad över Macotekets leveranstider. Beställde på torsdagen, paketet framme på fredag. Nice!

Nå, basstationen fungerar alldeles utmärkt. Jag är mycket nöjd! Tack för alla svar!

1
Bevaka tråden