Garantifråga om MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-05-10 21:06

Hej!

Jag har fått en spricka i topcaset på min MacBook. MacBooken är lite drygt ett år gammal. Den är köpt i Februari 2007. Jag har ingen förlängd Apple Care eller liknanade. Gäller det någon slags garanti eller konsumentlag som jag kan utnyttja och på något sätt få mitt topcase utbytt?

Mvh // Daniel aka zightx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 01:44

Jag tycker att du skall ringa Apple och snacka med dem. Stå på dig och påstå att detta är ett typfel för Macbook och att de därför borde laga det! Tyvärr tror jag inte att det fungerar.

Du kan ju vara glad för att det bara är kosmetiskt och inte påverkar datorn funktionellt.

  • Medlem
  • 2008-05-12 10:19

Om sprickan är i framkant till höger ska du ringa till Apple Support på 0771 199 519, du bör då få godkänt en kostnadsfri reparation. Sen lämnar du in datorn till en Service Provider.

Det räcker med en tråd om ämnet.

Fortsätt i tråden som Mija länkade till.

Stänger här.

1
Bevaka tråden