Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är du medlem på 99.se?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För att folk är för lata för att samlas på torg?

Blev medlem för att få lite information då jag funderade på att skaffa en mac.

Fortsatte sedan att vara medlem då jag kunde få hjälp med problem, läsa tips om hur man gör roliga/nyttiga saker med macen och ibland till och med hjälpa någon annan med min ringa insamlade kunskap.

blev medlem för att få information och eventuell hjälp med macprodukter. det finns också mycket gott om tips och nyheter här som är intressanta att ta del av.

  • Medlem
  • 2008-05-13 13:58

Sökbarheten håller jag högt. Det finns nästan alltid någon som har råkat ut för något liknande, någon som kan ge tips eller leda en vidare.

På senare tid, då jag heltidsarbetat i kontorsmiljö, har det visat sig fullt möjligt att utveckla ett medicinskt beroende av mac- och it-relaterade nyheter. Tangentborden har hittills undsluppit missöden, men en och annan måltid har det blivit framför fönstret mot ähum, cyberrymden.

Tillhörigheten dyker upp ibland, oftast i godartad bemärkelse. Att förklara den känslan är svårt, det liknar tanken att vara med i en klubb som bara existerar mellan klockan... nej just ja, det får jag ju inte tala om.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-16 10:28

Blev medlem när jag precis skaffat mac.
Har sedan dess hittat in på audio-forumen och de håller en kvar, mkt intressant läsning även om man inte postar så mkt själv.

Mycket "lurking" även för mig. Blir alltid imponerad över hur mycket kunskap som finns tillgängligt under tangenterna.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-16 12:04

_Under_ tangenterna?

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2008-05-16 14:33
Ursprungligen av bollman:

_Under_ tangenterna?

Tror nog att han menar bakom

Ursprungligen av Nadsat:

Tror nog att han menar bakom

Fast man kan lätt ta reda på vad som finns under tangenterna genom att vända upp och ner på tangentbordet och banka lite, det brukar dyka upp alla möjliga saker!

Förlåt.

Äsch !
Snabeldrake; vi vet vad du menar. Du menar väl i betydelsen att det finns mycket power under "motorhuven" ?

Hehe.. det blev lite galet där. Inte lätt med prepositionerna!

Tack

Tack ni gjord mitt arbete möjligt.
Jag fick VG på det

  • Medlem
  • 2008-06-27 16:20
Ursprungligen av Affe_Kaffe:

Tack ni gjord mitt arbete möjligt.
Jag fick VG på det

Kan du inte lägga ut det?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-06-27 16:32
Ursprungligen av Baron:

Kan du inte lägga ut det?

-Toppenidè bäste bvov!! -Vi lovar att inte sno det för dig!:)

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-06-27 16:17

-Varför 99.se?
-Alldeles för tråkiga typer i fiskeföreningen!:cool:
Nej allvarligt skojat, man kan utbyta erfarenheter och kanske till och med låta bli att göra dumheter som andra redan gjort!
-Sen är det gött att bara tjöta lite! Som frilans saknar man, och kvinna, "kaffebordstjötet" på fredagseftermiddagarna som man hade när man var fast anställd.
Den sortens "debriefing" är väldigt nyttig för själen!

Jag blev skogstokig över det faktum att undertextfiler inte funkar i Front Row och hoppades kunna komma kontakt med någon som lyckats kirra det.

Började med att hoppa på 99musik för länge sen, trivdes inte så bra.. några år senare skulle jag till att skaffa mac och började lurka lite på 99mac. Tänkte skaffa konto men insåg då att jag ju redan hade sen 99musik.. bler lite macprat men återupptäckte snart 99musik och nu har jag varit ganska så aktiv och stormtrivts ett par år! Lustigt nog nästan aldrig på 99mac längre men det händer det med.

Har kommer arbetet

Här är mitt arbete efter som vissa ville läsa det.

Typ samma andledning som alla andra:p

Väldigt bra skrivet Affe_Kaffe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-29 23:10

Affe_Kaffe tack för att du delade med dig av ditt arbete.
Väl värt att läsa.

/Tangen

Ursprungligen av Affe_Kaffe:

Varför är du medlem på 99mac

För att jag älskar äpplen!

Mums!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-01 18:29

Fint skrivet Affe_Kaffe. När man läser ditt arbete verkar ju det här med internetforum vara något riktigt trevligt och nyttigt

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-02 07:28

Snyggt jobbat Affe. -Det blir en stjärna i boken!
Prydligt uppställt, kort och koncist. -Vi gamla murvlar älskar "kort och koncist":cool: -Märkligt om du inte skulle få bra betyg på det.

Bra. Kul att läsa. Men synd att där är så många stavfel.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-02 13:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Bra. Kul att läsa. Men synd att där är så många stavfel.

Nya tidens skola: -Det är viktigt att barnen får behålla skrivglädjen!:tveksam:
Eller:
-Alla får vara med -Alla får pris!
Eller Vissa kortkommandon borde sitta i fingrarna "Äpple+; " borde vara lika viktigt som " Äpple+S "

Bevaka tråden