Utan aktivering nekas garantiservice på iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan meddela att jag tog med mig två iphones med döda skärmar nu denna gång till US. Prövade alla affärer på manhattan. dom tar din iphone knappar in serie numret o ser att den inte är aktiverad o nekar sen service o garanti...

mvh

m

sjukt dåligt.

På vilket sätt är detta överaskande?
Det är ju en medveten risk när man "fulimporterar" en iPhone utan att aktivera den.

Jag moraliserar inte över att fulimportera, men man ska banne mig vara medveten om riskerna och vad man går miste om.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-08 11:35

står ju klart o tydligt i avtalet.. uppenbart är att trådskaparen inte läst sitt köpesavtal...

Om kontantkortsalternativet finns kvar borde man väl kunna skaffa ett sådant och därmed aktivera telefonen?

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2008-05-08 16:10

Blir man förvånad över det här?
Klart att AT&T inte servar eller byter Iphones som inte är aktiverade, du är inte deras kund. De tjänar inga pengar på dig så varför ska de hjälpa dig med telefonen?

Vårda språket. /Mod

Senast redigerat 2008-05-08 17:05
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-08 16:25

makktrakker informerar lugnt och sakligt - han klagar inte ens - utan bara vittnar om något som för många fortfarande var osäkert - om dom verkligen hade samkörda databaser för att kolla detta. Han chansade och nu vet vi med säkerhet att så är fallet.

Varför gå en del i aggrospinn för detta? Lugna ner er och läs hans inlägg en gång till. Om det är hasker (han som tyckte det var uselt) ni vill hata så tydliggör då detta och lämna makktrakker i fred, medborgare.

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-10 11:12
Ursprungligen av mjg:

Varför gå en del i aggrospinn för detta? Lugna ner er och läs hans inlägg en gång till. Om det är hasker (han som tyckte det var uselt) ni vill hata så tydliggör då detta och lämna makktrakker i fred, medborgare.

exakt! håller med. fattade inte heller vad/vem folk gick i spinn på?

trodde inte man vart hatad av en mening..

addendum

är i la nu o hade möjligheten att prata på lokal där alkoholhaltig dryck serveras med en apple kille ang service av iphone. tydligen är det som robo-x en allmän uppskärpning av vad gäller för service för iphones. dock antydde han att det snarast kom efter påtryckningar från AT&T vilket inte känns helt taget från det blå...

även jag vet folk som fått sina iphones utbytta o sagt att skärmen inte funkar men senaste tillfället jag vet var i december. robo-x har du möjligen hört om senare?

mvh

m

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-11 14:30
Ursprungligen av makktrakker:

även jag vet folk som fått sina iphones utbytta o sagt att skärmen inte funkar men senaste tillfället jag vet var i december. robo-x har du möjligen hört om senare?

mvh

m

Det sista som jag läste var någon gång under februari/mars.

//Rob

hej,

jag kan meddela att det inte var mina iphones o jag inte är sur eller ledsen... har full kolla på vad som står i sevice avtalet. jag har tagit hem mer än 50 iphones till kompisar utan att tjänat en krona på det o samtidigt informerat om service läget. nu var det första gången det var aktuellt att serva nån så jag tänkte att det var lika bra att reda ut vad som faktiskt händer.

meddelade mig bara för att många startar trådar av typen. vad behövs för att byta uty min trasiga iphone... en registrerad iphone...

mvh

m

hej,

jag kan meddela att det inte var mina iphones o jag inte är sur eller ledsen... har full kolla på vad som står i sevice avtalet. jag har tagit hem mer än 50 iphones till kompisar utan att tjänat en krona på det o samtidigt informerat om service läget. nu var det första gången det var aktuellt att serva nån så jag tänkte att det var lika bra att reda ut vad som faktiskt händer.

meddelade mig bara för att många startar trådar av typen. vad behövs för att byta uty min trasiga iphone... en registrerad iphone...

mvh

m

Bra tänkt och bra med klara besked från någon som har erfarenhet. Klibbar tråden och förtydligar rubriken.

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-10 10:14

Der är flera som har fått sina iPhone utbytta. När Apple Store kollade numret och såg att de inte var registrerade så fick man ljuga och säga att det inte gick att registrera pga skärmen. Men reglerna kan ha skärpts något eftersom det är brist på telefonerna i många Apple Store.

//Rob

Kan meddela att jag tog med mig två iphones med döda skärmar nu denna gång till US. Prövade alla affärer på manhattan. dom tar din iphone knappar in serie numret o ser att den inte är aktiverad o nekar sen service o garanti...
mvh
m

Och du kan inte hävda någon amerikansk motsvarighet till reklamationsrätt?

nej, läs hela tråden.

garanti o service för iphones sålda i usa kräver att du aktiverat din iphone med AT&T.

mvh

m

Som jag skrivit längre upp borde man väl kunna aktivera den med Pay as you go (dvs kontantkort) och därmed få den aktiverad i Apples system, få felet åtgärdat på garantin och sen låta bli att fylla på kortet...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 10:03

När jag skrev in serienumret från en icke aktiverad iphone fick jag följande:

Citat:

Our records indicate this product has not been activated. Learn how to activate your iPhone. Please note that warranty service is not dependent on activating your iPhone. For more information, please contact us.

If you believe that this information is inaccurate, learn how to update your coverage status. Please put your sales receipt in a safe place. You will need it for warranty validation.

Alltså, "Please note that warranty service is NOT dependent on activating your iPhone".
Hur går det ihop med era upplevelser? Det står även "limited warranty" i den vänstra spalten. Vad menas?

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-07 10:14

De menar antagligen att aven om du inte reggar den sa gar garantin anda efter kopesdatumet aven om du inte registrerar den samma dag som du kopt den?

1
Bevaka tråden