Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis delaypluggar till Mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-07 22:53

Efter min switch från PC till Mac har jag inte haft några som helst problem med pluggar utan har nog den bästa set-upen jag någonsin haft. Det enda jag saknar egentligen är några gratis delaypluggar som inte finns till Mac.

Jag använder en jäkla massa delay för att uttrycka mig milt och det jag framför allt saknar är Interruptors pluggar som jag helt och fullt älskar. Nu undrar jag om det finns liknande eller andra delaypluggar som är gratis som jag missat? Egentligen är den enda jag har ur den kategorin TAL:s Tal-Dub, som jag tycker är helt ok i vissa lägen, men inte direkt Interruptorklass. Ja, och så gillar jag faktiskt Tape Delay som följer med Logic.

Jag har en uppsjö av delay jag pytsat för, så ni behöver alltså inte dra den där om att jag kan lägga några kronor på xxxxx för att det är värt det.

Så... vad finns? Helst AU, men finns det bara som VST så kan jag konventera.

Soundhack har en delay som jag tycker funkar rätt okej för att vara gratis.

Annars verkar det lite snålt efter en snabbkoll på kvr.

Men annars finns det väl en hel del inbyggda delay i både Live och Logic? Tillsammans med lämplig kombination av filter/dist/kompression så borde du väl kunna hitta rätt?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-07 23:44

Jo, som sagt... jag har ingen brist på delay precis, men delay tenderar att ha egna personligheter på något vis och triggar och inspirerar till olika saker. Dessutom tycker jag att de färgar ljudet väldigt olika. Det går ingen nöd på mig och jag är mer nyfiken på vad som finns (har såklart kollat lite i KVR, men har inte hittat nåt spännande jag inte hade).

Ska kolla Soundhack.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-05-08 00:03

Har blixt-testat Soundhackdelayet och det kommer att användas. Gillade verkligen LFO-tjofräset som kändes väldigt kreativt.

Tack för tipset!

Jag gillar multi delay det är riktigt bra.
arne.knup.de Multi Delay

1
Bevaka tråden