Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte Logic att hitta min mpd 24.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-07 19:02

Jag har precis införskaffat en mpd 24. Har osx 10.4.
På ljud och midi inställningar så syns den bland mina midi-enheter. Men den kommer inte fram när jag vill lägga till den i sammanslagen enhet. Ska man ens göra det?
Hur får jag logic 8 att hitta den?
Vart i logic hittar jag exs24? Har uppfattad att man ska använda det.
http://www.youtube.com/watch?v=qJLr7xcL2Po
hittar däremot inte den menyn i det fältet han är inne och pular.
Några andra tips och trix hur jag kan börja spela in eller ens höra vad jag spelar?
Skänk ett stöd till en färsking

  • Medlem
  • 2008-05-08 11:03

Hej och välkommen,

Sammanslagen enhet är någonting man använder för att slå ihop två ljudenheter.
Eftersom din MPD24 är en MIDI-enhet så kan du inte använda den funktionen.

Om du ser din MPD24 i Ljud- och MIDI-inställningar så hittar troligtvis Logic den också.

Du kan enkelt se i Logic om du får in MIDI-signal från din MPD24. Bredvid CPU och HD mätarna i transportfältet står det troligtvis:
No In
No Out

Om du trycker på någon av knapparna på din MPD24 och du får utslag i dessa fält så har Logic kontakt med din MIDI-kontroller.

Hur du får in mjukvarusintrument som EXS24 rekomenderar jag att du läser den tjocka svarta boken som följde med när du köpte Logic.

/P

Måste säga att Logics manual är exemplarisk på att förklara, är det nåt man undrar är det bara kolla där så blir det glasklart.

Och den finns i pdf form också på apple.com, smidigt för då kan man söka i den också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 16:53

Tack så mycket. Den har kontakt :). nu ska jag bara studera hur jag gör resten peace out

1
Bevaka tråden