Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av iPhoto-bilder?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Numera importerar jag digitalbilder direkt till iPhoto, men tidigare använde jag bildinsamling och la sen över bilderna i iPhoto från en annan partition. Hur gör man på bästa sätt för att göra backup så att alla bilder kommer med? Om jag markerar biblioteket och exporterar så blir det ungefär 700 meg. Om jag däremot markerar samtliga album och exporterar så blir det bara typ 500 meg. Nån som vet varför?
En fråga till. Vid export kommer det upp en ruta där man kan välja "Använd filnamn", "Använd titel" eller "Använd albumnamn". Vilket är bäst och vad gör det för skillnad?

Varför inte bara ta en kopia av din iPhoto-mapp? Då får du med rubbet.

/Användare/namn/Bilder/iPhoto Library

Jag skulle tro att orginalen (om du ändrat på bilderna i iPhoto) räknas med i själva biblioteket, men inte i albumen. Jag har själv lite drygt 1 gig bilder och skulle gärna veta av ett bra sätt att ta en back-up av dem. Hör gärna av dig om du lyckas med något bra knep.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-04-27 09:18

iPhoto och var tar bilderna vägen

För er som undrar har jag letat men inte hittat någon bra info om detta men det kan bero på att jag missat det.
När jag importerat mina bilder skulle jag vilja ta backup på ALLA bilder oavsett om de är ändrade eller inte.
Ligger allt i iPhoto Library?

1
Bevaka tråden