Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Captureproblem i Final Cut Express

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-05-06 11:16

Har PowerBook OSX, ver 10.4.11; G4 med 2 Gb RAM, FCE 3.0

Capture, till extern HD, stannar efter ca 5 min, cam fortsätter att gå, capturerutan fryst. Hela datorn låst, måste tvångsavslutas och startas på nytt. Filen som skulla vara på ca 300Mb visar endast 200kb och går inte att öppna i FCE-browser efter omstart – den har betäckningen –av på slutet, normalt finns inte detta. Vid koll av filen innan datorn omstartas visar den att hela HD är full(!?)Den externa HD har ca 38 Gb kvar. Easy Set-up er Custom-PAL, System Settings: Limit Capture först 30 min, sedan bockad av – ingen effekt. Detta har skett xxx-gånger, kommer inte på felet.
Vad göra? Ominstallation av FCE? Vilka ev problem ska man då se upp med?

PS
Problemet har uppstått på senare tid, har aldrig haft detta tidigare. Har jobbat med FCE i ca 3 år.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-09-17 06:35

Hej!
Samma problem har dykt upp hos mig och jag vet inte heller hur man ska lösa detta. Provade du att installera om? Hjälpte det i så fall?

MVH
Anders Bengtsson

Vill minnas att detta är ett känt problem, och uppstod vid en viss version av OS X. Lösningen är att uppgradera FCE.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-09-28 19:19

Hej!
Nu har jag uppgraderat till version 4.0 och då fungerade Capture som vanligt igen. Tack för lösningen Hummel!

MVH
Anders

1
Bevaka tråden