Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu ska jag skaffa nya prylar. Hjälp mig!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-05-05 20:38

Hejhej!
Ska köpa nya iMacen, Men jag behöver en skrivare(gärna laser och gärna kombination), ngn form av ritplatta och eventuellt ngt mer matnyttigt har runt 7500:- att handla för.

har ni några tips? Skrivaren ska användas för att göra mkt grafiska utskrifter, layouter osv.

Ritplatta Wacom Bamboo.

Skrivare? Tja, Skall själv köpa en HP C7280 snart.
Skall du ha färgutskrifter med Laser som du kan lämna bort utan att skämmas duger det inte med biligare färglasrar. Jag har själv vart inne på det och blivit "omvänd" till att det är nog bäst med Bläck och betälla tryck på Crimson.se

Köp en Time Capsule eller en Airport bassatation och plugga en extern HD i baken på den. Så är backupen fixad avalla dina viktiga jobb.

Ursprungligen av Toke:

och eventuellt ngt mer matnyttigt har runt 7500:- att handla för.

Hehe önskar jag också var rik

Köp en MacBook också för pengarna vettja

  • Medlem
  • 2008-05-06 01:56
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Hehe önskar jag också var rik

Köp en MacBook också för pengarna vettja

Jag vill inte kalla mig rik men om vi ska vara på det viset så blir det en 40D 16gb minne och två gluggar också ;P

Jag vill mest ha skrivaren till att kunna kolla hur saker blir i verkligheten samt skriva ut lite fakturor och sånt tok. Det känns som att det blir jobbigare med bläck då eller? Det känns som att lasern räcker längre.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-05-07 20:20
Ursprungligen av Toke:

Jag vill mest ha skrivaren till att kunna kolla hur saker blir i verkligheten samt skriva ut lite fakturor och sånt tok. Det känns som att det blir jobbigare med bläck då eller? Det känns som att lasern räcker längre.

ska man skriva ut fakturor och tok så finns det inget alternativ till laser helt enkelt.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-05-05 23:12

Men lasrar levererar inga Färgkort dom gör bilden rättvisa. De levererar skitfina bilder när du printar Paj-diagram och Text blandat med bilder i en rapport etc.
Lasrar under 10 000 fixar inte utskrifter i A4 som du kan rama in.

Så skall du "kolla hur saker blir i verkligheten" så leder bläckstrålarna klart.
lasern räcker längre men kostar mkt när du väl skall byta fyra stycken tonerkassetter samtidigt....

Problemet med bläckstråleskrivare är om du låter den stå fö länge oanvänd, då är det risk att ngt torkar ihop på den. Skriv ut några gånger i veckan - inga problem. Låt stå i tre månader - problem.

Lasern är mkt mera "lagringsbeständig" om man säger så.

Köp båda då.

En tråklaser för fakturor och sån shit. En BRA färgskrivare till bilder etc.

Behöver ju inte kosta skjortan för det....

1
Bevaka tråden