Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre digitalboxar än de bifogade i tex ViaSat?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag vill minnas att jag någonstans har sett att det finns bättre digitalboxar än de bifogade i tex ViaSat. Är det någon som vet vad som gäller, vilka kort fungerar samt vad bör jag tänka på? Jag har digitalkortet och parabol.

Tacksam för all hjälp som kan bring klarhet inom ämnet!

// Daniel

Det finns helt klart bättre men kravet är att de måste klara kodningen som Viasat använder. På deras hemsida finns en förteckning över "godkända" boxar. Om jag minns rätt måste det vara någon av dessa annars tror jag inte det funkar numer.

Köp en Dreambox.

Med en DM 600-S så byter du kanal under 1 sek, och kan spela in och pausa live tv.

En extremt bra box med andra ord, jag har själv 4st.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=157708

Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-04 23:23
Ursprungligen av Linusstrom:

Köp en Dreambox.

Med en DM 600-S så byter du kanal under 1 sek, och kan spela in och pausa live tv.

En extremt bra box med andra ord, jag har själv 4st.

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=157708

Lycka till!

Dessutom sparar man ju in "tvillingkort" och annat mögg om man har flera boxar i huset. Rekommenderas!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-04 23:01

samsung boxen med hårddisk ska du iaf passa dig för, våra har varit inne 2gånger för moderkorts haveri och en gång för trasig ir och fjärrkontroll.

de enkla samsungboxarna fungerar iaf.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-05-05 10:45

tvillingkort? själv kör jag smartwi hemma, det klonar ditt ordinarie tv-kort så du kan använde de på flera boxar.

du sätter alltså in ditt viasat kort i smartwi enheten, sedan sätter du in de special-kort som följer med smartwi i dina boxar, wips så kan du ha 5st boxar på ett abbonemang

har kört med det i över 1,5 år nu utan det minsta problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-05 12:11
Ursprungligen av tim-:

tvillingkort? själv kör jag smartwi hemma, det klonar ditt ordinarie tv-kort så du kan använde de på flera boxar.

du sätter alltså in ditt viasat kort i smartwi enheten, sedan sätter du in de special-kort som följer med smartwi i dina boxar, wips så kan du ha 5st boxar på ett abbonemang

har kört med det i över 1,5 år nu utan det minsta problem.

Länk?

  • Medlem
  • 2008-05-05 16:36
Ursprungligen av Jonaz:

Länk?

https://www.digitalboxen.com/index.php?visa=visaenprodukt.php?artnr=0550

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-05-05 11:56

Har haft en hel del Dreamboxar genom åren och det är en rätt väl fungerande box om man gillar att experimentera lite själv, något som är möjligt iom att de är linuxbaserade. Men man bör tänka på att Dream Multimedia har rätt stora problem med kvalitén på sina boxar. Jag skulle definitivt inte rekommendera en Dreambox till någon som bara vill ha en vanlig bruksbox.

Själv kör jag med ett FireDTV S2 TV-kort kopplat till min iMac via FireWire och mjukvaran EyeTV. Fungerar klockrent bortsett från lite problem med HDTV-sändningar. Hoppas Elgato löser det i nästa uppdatering.

Det här med "Godkända boxar" är bara ett sätt för Viasat och CanalDigital att lura på abonnenter deras egna begränsade skitboxar samtidigt som dom avsäger sig ansvar för de problem som kan tänkas uppstå om man inte använder just deras egna boxar.

1
Bevaka tråden