Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Is your keyboard dirtier than a toilet seat?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mackan & Erik Hela & Rena på TV6 har gjort en grej där folk fick välja mellan att slicka på ett tangentbord och en toaring...

För, tangentbordet var ju den riktiga snuskburken....

Precis köpt ett nytt by the way, Alu för hela pengen....hypernöjd.
Det gamla Trådlösa får jag försöka sälja

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-05-03 10:29

Det är ju inte äckligt så länge det är ens egna bakterier, faktum är ju att det är hälsosamt för immunförsvaret och den naturliga bakteriefloran.

Däremot om det vore någon annans snusk så kan man ju bli sjuk, men det är ju bara om man inte är van vid personens bakterieflora!

Själv så tvättar jag endast händerna då jag har utsatt mig för väldigt mycket bakterier, typ skurat soprum eller odlat E. Coli i biologin och efter att jag har varit på toa och jag har inta varit magsjuk sen jag var 10 år gammal (Peppar, peppar, ta i trä) och är inte så ofta förkyld heller.

Over and out!

Ursprungligen av ahmedmo:

Det är ju inte äckligt så länge det är ens egna bakterier, faktum är ju att det är hälsosamt för immunförsvaret och den naturliga bakteriefloran.

Däremot om det vore någon annans snusk så kan man ju bli sjuk, men det är ju bara om man inte är van vid personens bakterieflora!

Själv så tvättar jag endast händerna då jag har utsatt mig för väldigt mycket bakterier, typ skurat soprum eller odlat E. Coli i biologin och efter att jag har varit på toa och jag har inta varit magsjuk sen jag var 10 år gammal (Peppar, peppar, ta i trä) och är inte så ofta förkyld heller.

Over and out!

Jovisst, men mina E-Coli och dina E-coli är det ju inte så stor skillnad på....
Man TYCKER det är OK med "sina egna bakterier", men om de hamnar utanför kroppen och växer till sig så inte fan säger bakterierna... "Nä, Rune skall vi inte ge oss på för han är vår pappa!". Nädu, man bir magsjuk som bara den...

Bakterieflora som folk pratar om brukar vara det som finns inne i tarmen - långt in.

Dagens besatthet vid renlighet är inte bra, då den gör oss mindre tåliga mot bakterier, vilket resulterar i att vi har lättare för att bli sjuka och allergiska.

Jag kommer inte ihåg i detalj, men det var några forskare som hade kommit fram till, att de som lever på landet löper mindre risk att få allergier än de som bor i städer, då det ofta rör sig fler bakterier på landet. Kodynga skulle tydligen vara det ultimata för att slippa att bli allergisk.

Ursprungligen av ztaafen:

Dagens besatthet vid renlighet är inte bra, då den gör oss mindre tåliga mot bakterier, vilket resulterar i att vi har lättare för att bli sjuka och allergiska.

Jag kommer inte ihåg i detalj, men det var några forskare som hade kommit fram till, att de som lever på landet löper mindre risk att få allergier än de som bor i städer, då det ofta rör sig fler bakterier på landet. Kodynga skulle tydligen vara det ultimata för att slippa att bli allergisk.

Det är BRA för barn att krypa omkring på ett golv som inte är nybonat varje dag med antibakteriella medel och Klorin... Om de blir sketna tvättar man dem - barnen alltså.
Det är BRA för ungar att äta en näve av kattens mat, att äta en korvbit som hamnat på golvet och att peta sig i näsan ibland...

På det här sättet stimuleras ett barns immunförsvar att hålla sig igång och tränas upp till vad som är farligt, vad som är OK och vad som är främmande.

Skurar man jämt, byter kläder hela tiden till i princip sterila saker, låter barnen krypa på golv som skiner och den enda lukt som känns är ren "citrondoft".
ja, då har man snart ett barn som är allergiskt mot flera saker.

Mina två spänn

Mitt tangentbord är nu rent. Men fortfarande fuktigt så jag har inte testat om det kommer att funka eller det blir ett nytt

En kopp kaffe med mjölk åkte ut över det igår så det blev att plocka loss tangenter och fy vad det såg ut under dem! Spolade sedan med mycket vatten som var grått ett bra tag. Tangenterna kördes i tvättmaskinen på 30 grader (i en tvättpåse) och de fick en helt ny färg - eller var det kanske sin gamla?

Jo, jag vet att vätska kan förstöra men jag bestämde mig tidigt för att det var OK att dricka kaffe vid den stationära datorn och riskera kostnaden för att nytt tangentbord - nu får vi se om det blir så eller om det gamla funkar när det är torrt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-03 20:28

Små barn ska badas max en gång i veckan - i varmt vatten utan tvål. Man kan låta dom bada två gånger i veckan om dom tycker det är kul.
Dom som badar och skrubbar sina barn rena med tvål varje kväll är olämpliga som föräldrar.

Tror ni inte att Apples nya tangentbord är bättr ur hygieniskt perspektiv? Det verkar logiskt.

Jag tror det är lättare att hålla rent det iom att det inte finns så djupa mellanrum som siten kan ramla ner i...

Ang barnen så säger jag som jag brukar:
"Det finns välan ngt trevligt läge nånstans mittemellan ränneskita och förstoppning"

Barn som är rena klarar sig säkert med en gång i veckan eller så.
Har de sedan marinerat sig i lera får man ju ta det då...

När jag gick i trean i grundskolan hade vi en kille i klasssen som var allergisk mot nötter.
MEn tjej i paralellklassen (3B) var också mkt exotisk, hon var allergisk mot DAMM?!! Wow!
Det var våra erfarenheter av allergier...

1
Bevaka tråden