Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS-läsaren Times lanserad!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 18:02

En ny RSS-läsare vid namnet Times lanserades för några timmar sedan. Det är helt enkelt en RSS-läsare i ett tidningsformat, dvs. man lägger in respektive RSS-länkar under exempelvis /Sports, så blir man tvungen att bläddra till Sport-delen för att kunna titta - precis som i en vanlig dagstidningen som du köper i affären.

Ett ganska fyndigt påhitt, och jag kommer nog fortsätta använda den. Något buggig just nu, men det löser sig antagligen med kommande uppdateringar (har redan släppts en). Priset är 30 dollar (180 kr).

Times is a new type of newsreader for Mac OS X Leopard. By rethinking the way you read news, we've created the best possible news experience straight from the ground up. Instead of treating news like email (as most RSS readers do), Times presents you with headlines and photos from a variety of sources all in one place, letting you more easily discover the news you want to read. Like your own personal newspaper, you can put feeds into separate areas, create pages for different subjects, and more. <-- http://www.acrylicapps.com/times/

update: Buggar som fan. När jag försöker avsluta programmet genom att trycka på RÖD-knappen till vänster så får jag oväntad avslut, samma sak händer när jag skall radera en papperssida. Nä, inte tänker jag betala några 180 kronor för ett sådant instabilt program, men å andra sidan har det ju funnits i några timmar, så det blir säkert bra.

Senast redigerat 2008-05-06 19:22

Såg denna. En idé som klart tilltalar mig. Buggfritt och synk med Google Reader bara, så köper jag den.

Testade programmet men gillade det inte alls, kul att det leker med Core Animation men jag föredrar nog Newsfire fortfarande

Less is More

Testade och köpte Times efter ca. 30 minuter. Bra med 'less is more' - exakt vad jag behöver!

Inte 100% perfekt (t.ex. mer kontroll över layouten skulle vara bra) men helt ok.

/Andreas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-02 22:00
Ursprungligen av pardeike:

Testade och köpte Times efter ca. 30 minuter. Bra med 'less is more' - exakt vad jag behöver!

Inte 100% perfekt (t.ex. mer kontroll över layouten skulle vara bra) men helt ok.

/Andreas

Hur kan du betala 182 kr för ett program som buggar sönder? Potentialen finns där, men produkten just nu är mycket dålig - å lägg då märke till att de har taget ett år att utvecklat programmet med beta-testning, jag undrar då vad beta-testarna har haft för syfte.

Ursprungligen av vamk:

Hur kan du betala 182 kr för ett program som buggar sönder? Potentialen finns där, men produkten just nu är mycket dålig - å lägg då märke till att de har taget ett år att utvecklat programmet med beta-testning, jag undrar då vad beta-testarna har haft för syfte.

Jep. Bugga lite. Men de buggar jag hittade kunde jag lätt undervikar (bugga mest när man konfigurerar och det gör man väll inte så ofta). Plus (och det vet jag pga jag är själv utvecklare) att jag betalar för ideen och för motivation av bra koncept. Lite magkänsla ska det också vara.

Jag skulle har sett pris till $25 men 30 är fortfarande "ok". Att det var 1 år utveckling betyder väll ingenting. Kanske killen var ensam och med fulltime jobb på sidan om? Eller han var sjuk flera månader? Who cares.

Jag är iaf. trött på alla iTunes-alikes...

/Andreas

Testade också och köpte det efter några timmars användning.
Funkar strålande och inga buggar alls har krypit fram.

Känns fräscht och fint och visst behövs det lite nytänkande bland RSS-programmakarna?

Ursprungligen av EEG2:

Keys kan man ju alltid få tag på andra sätt, hrr.

Hmm, bra att du har så pass mycket respekt för mac utvecklare!

/Andreas

Har också laddat ned Times och det är den första RSS-läsare jag testar. Har varit intresserad av RSS länge, men först med Times tycker jag att det finns ett koncept som passar mig. Tycker dock också att det är ganska buggigt och programmet stänger ned sig själv ganska ofta. Är ändå sugen på att köpa det (såna saker borde väl lösas i en uppdatering, eller?!) och jag undrar egentligen vad det är för grejer som kommer till när man köper? Det står ju att om man köper det försvinner "restriktioner", vilka är det??

/Carl

Times är perfekt om man bara har 15-20 dagstidningar/nyckelbloggar. Har man, som jag, flera hundra RSS-feeds är det inte så kul.
Fast jag gillar konceptet så mycket, och känslan av kaffekoppen i dockan, att jag lurar lite på att köra enbart dagstidningar i Times, både svenska och engelska/amerikanska. Eller att på annat sätt dela upp RSS-surfandet. Å andra sidan finns det inget smidigare än att snabbläsa RSS:er i NetNewsWire.

Stinky - Prexis så gör jag. Utvalda i Times och alla övriga i vanliga RSS-programmet.

1
Bevaka tråden