Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

contribute och asp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-29 22:15

Hallå,

någon här som vet om det är möjligt att få förhandsgranskning i Contribute under redigering av sidor som är gjorda i asp?

Rasta

Har ingen som helst erfarenhet av det själv då jag inte har nån koll på asp what so ever. Men, i följande KB dokument så finns det lite info som förhoppningsvis hjälper.

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_16582

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-30 12:23

Tjena Mattias och tack för infon. Jag hittade också den sidan samt några sidor i hjälpen där det verkade som om det borde fungera, åtminstone rent teoretiskt. Jag har en kund där de använder en miljö med DW och Contribute och sidhuvudet är gjort i asp men den delen av sidan som skall kunna redigeras i Contribute är i vanlig HTML. Det funkar att redigera sidan och sedan publicera, men sidhuvudet syns inte under redigering vilket inte är riktigt vad kunden önskar sig…

Någon som har fått ovanstående att lira med en liknande lösning, behöver ju inte nödvändigtvis röra sig om asp, php någon kanske?

Du kan inte få asp att fungera i editläget i Contribute eftersom sidan exekveras lokalt och inte på servern. Du ser istället WYSIWYG precis som i Dreamweavers WYSIWYG-läge.

Handlar det om en include som du gjort med asp ser det lite bättre ut om du med css gör så att ytan inte kollapsar utan includen. Du kan även utnyttja det faktum att javascript inte exekveras i editläge.

nic

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-05 17:11

Toppen, tack för infon!

1
Bevaka tråden