Fejkad nano från Kina

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte visa vad kollegan kom hem med från sin resa till Kina.
En iPod nano 8GB kopia. Lurar de flesta med sin ordentliga plastlåda och Apples märke.
Helt obegriplig i menyer och knappar...

Pris: 108 sek prutat och klart. Prisvärt för en mp3-spelare kan man tycka.
Man kan även fundera på hur mycket en riktig nano borde kosta?
Det kan ju inte skilja många kronor i tillverkningen mellan denna och den riktiga?!

Vad har Apple för möjlighet att stoppa dessa kopior?

Senast redigerat 2008-04-29 19:22

Går det att se på film på den?
I så fall så är ju detta ett riktigt klipp
//svante

Japp. Det går att se på film men skärmen är inte i klass med originalets så det blir rätt mörkt och grynigt. Filformat vet jag ej. Det ligger några demolåtar och en demovideo inlaggd från tillverkaren.

Instruktionshäftet som medföljer är en kopia av Apples och beskriver inte spelaren alls utan handhavandet av original nano! Med hänvisning till apple.com och iTunes!

Skum apparat det här!

Den finns inte kvar länge. Åtminstone inte om det går att leta reda på säljaren.

Det är väl knappast ett scrollhjul på den? Bara vanliga knappar, antar jag. Och som du skrev Jonas, inte apples gränssnitt. Och så skärmkvaliteten...

Jag tror fortfarande det är väl investerade pengar att köpa originalet.

Jag tycker kopian funkar hyffsat, bara synd att den bara har 1,8 tum med 200 000 färger. Hade hellre sett en 2 tums med miljoner färger

"Det är väl knappast ett scrollhjul på den? Bara vanliga knappar, antar jag." Ja du antar rätt, hade de försökt sig på kopiera det hade den inte varit så billig längre.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-05-27 17:09

Vet någon hur mycket en original-nano kostar i kina?

Ah, det var sånna jag såg en sälja på blocket som original iPod nanos.
http://www.99.se/k-pa-ipod/243862-varning-f-r-f-rmodligen-f-rfalskade-ipods-p-blocket.html

1
Bevaka tråden