Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressbok+min Nokia+iSync=kajko

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag startade denna tråd 080404 i Mjukvara » Apple programvara och fick exakt noll svar, så jag försöker här ocksså.

Har grymma problem med att synka Adressboken i datorn (med 10.4.11) med mobilen (gammal Nokia 6280). Använder iSync 2.4.

Mitt problem är att när jag har gjort ändringar i Adressboken och försöker få över dem i mobilen, så raderar i stället mobilen alla ändringar i Adressboken.

Detta gäller f.ö även iCal, som mobilen raderar. Eller lägger in dubletter av händelser som jag sedan måste radera manuellt i iCal.

Hur i hela fridens namn gör jag för att Adressboken ska styra mobilen och inte tvärtom? Går det alls?? Det enda jag kommit på är att först radera mobilen och sedan tanka över allt igen...

Är det mig det är fel på, mobilen eller datorn?

Tystnaden talar sitt tydliga språk... Förutom att jag kanske borde uppdatera min programvara, så har jag fått tips på annat håll som jag härmed vidarebefordrar.

Genom att enbart göra alla förändringar på datorn och sedan välja att återställa anslutna enheter så har jag lyckats komma runt det jobbiga i att min mobil raderar det som finns i datorn.

Det tar några sekunder, men är inget emot vad det skulle ta att skriva in alla uppgifter igen för hand...

1
Bevaka tråden