Handla på Applestore under WWDC

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-04-26 17:04

Jag reser till New York under dagarna WWDC hålls. Om det kommer ut nya produkter under dom dagarna, kan man handla dessa direkt i butik i NY då? Alltså, uppdateras butikerna exakt samtidigt som applestore på nätet?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-26 17:53

Nej, Apple Store på internet får bara produkterna i sitt sortiment men det tar oftar 2-4 veckor innan grejorna börja skeppas ut från AS.

Ursprungligen av beia:

Jag reser till New York under dagarna WWDC hålls. Om det kommer ut nya produkter under dom dagarna, kan man handla dessa direkt i butik i NY då? Alltså, uppdateras butikerna exakt samtidigt som applestore på nätet?

Svårt att svara ett rakt ja eller nej på den frågan.

Om de nya produkterna finns för leverans från Apple Web Store, så brukar de också finnas i Apple Retail Store.

Men ibland när nya produkter presenteras så börjar de inte levereras förrän efter ett par veckor eller en månad eller så. Och i så fall finns de ju inte heller för leverans i Apple Retail Store.

Som Jesper är inne på så är går det inte att ge ett enkelt svar.

När det gäller mindre uppdateringar så brukar Apple Store-butikerna få förseglade leveranser som de kan sprätta upp samma dag som Apple presenterar nyheten. Det händer rätt ofta om det t.ex. varit en "speedbumb" av en modell.

När det gäller helt nya produkter så kan det ta lite längre tid. Ibland presenterar Apple också produkter som inte levereras förrän veckor eller rent av månader senare. Då är det förstås kört att köpa i varken butik eller på nätet. Ett aktuellt rykte är t.ex. att Apple presenterar nästa generations iPhone i på WWDC, men börjar leverera den tidigast i juli.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-04-26 20:53

OK, tack för era givande svar. Jag ska med andra ord inte ha allt för förstora förhoppningar om en iphone 2.0 i hyllorna i juni. Jag kanske ska boka om resan till augusti

Om Steve säger att produkten är "available today" under keynoten så kan du med största sannolikhet köpa produkten i en Apple Retail Store samma dag.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-01 17:47
Ursprungligen av cEvin Key:

Om Steve säger att produkten är "available today" under keynoten så kan du med största sannolikhet köpa produkten i en Apple Retail Store samma dag.

Ja, de låter i och för sig troligt, men nu har jag bokat om resan

Ursprungligen av beia:

Ja, de låter i och för sig troligt, men nu har jag bokat om resan

!!!!!

Jag tar det säkra före det osäkra och åker till USA i oktober istället.

• Medlem
  • Luleå
  • 2008-05-08 21:40
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag tar det säkra före det osäkra och åker till USA i oktober istället.

Javisst, för mej bilr det San Francisco i September, de borde räcka

1
Bevaka tråden