Fair price för gråimporterad MacBook Air och Mac Mini?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-26 15:31

Jag ska korsa Atlanten snart och kommer ha en MacBook Air och kanske en Mac Mini i väskan. Vad är ett rimligt pris att sälja dem för i Sverige, och var hittar man seriösa köpare? Blocket? 99?

Varför sälja ? Borde väl finnas lättare sätt att tjäna pengar än att frakta datorer över stora havet ? Vet inte hur mycket dom kostar i Staterna men du måste ju lägga dig prismässigt under normalpriset på MacForum och dylika affärer i Sverige.
Gäller garantin i Sverige ? Nej, jag är ingen spekulant. Är en sån där tråkig person som hellre köper i affär som jag kan få tillbaka till.

• Medlem
  • 2008-04-26 17:20

Jag tror att 65-70% av nypriset i Sverige är rimligt.

Ja, garantin gäller.
Apple har globala garantier.

Det är väl ändå bara på bärbara datorer som Apple har världsgaranti?

• Medlem
  • 2008-04-26 17:50
Ursprungligen av Mikael E:

Det är väl ändå bara på bärbara datorer som Apple har världsgaranti?

Jag har inte funderat på det direkt, men jag tror att det gäller allt Apple tillverkar. Man behöver ju aldrig visa kvitto vid reparation.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-26 18:27

Frågan är vad nån vill ge för en MacBook Air med amerikanskt tangentbord?
Kostar väl rätt mycket att byta tangentbord på dom har jag hört.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-04-27 22:41

stora massan vill ha svenskt språk på både mjukvaror, manualer etc...

utav egna erfarenheter är det inga problem att få tangentbordet utbytt, dock bara till det samma som sitter orginal då de sätter dit ett som stämmer överens med serienumret på datorn.. apple verkade inte så medgörliga på denna punkt när jag frågat tidigare.

finns bättre saker att ta med sig än datorer om du vill tjäna pengar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-28 10:45

Det brukar gå bra att byta till svenskt tangentbord, det har jag gjord själv på en dator, och då var det inga problem att få ett annat språk på tangentbordet.

Dock så har jag hört att det kan koste upp emot 4000:- att få det utbytt på en air, och då e det kanske inte så interessant att få det utbytt längre???

1
Bevaka tråden