Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvunna funktioner i T610

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och surfade runt lite och hittade ett test av T610. Där fanns en funktion angiven som jag inte hittar på min.

Citat:

In status screen, the right soft key leads you to a useful menu with commonly used options. Thus for example, keylock is easily activated and deactivated by pressing "right" key and then "*" key

Jag lyckas inte få fram en sån meny oavsett hur jag gör. Nån som vet och kan berätta?

http://clubsonyericsson.com/en/products_t610_review.htm

Jag skulle verkligen vilja få fram en sån meny om det går för just blåtand är en grej som åker på och av lite då och då.

Får du inte fram den i standbyläget när du trycker på knappen "mer"? Den högra av de två valknapparna? Nu sitter jag inte med någon T610 framför mig men jag har använt den menyn et tpar ggr.

Hmm. Jag har iofs en sån där Vodafone Live!anpassad T610. Så om du menar att man när man är i första skärmen, där operatörsnamnet står så är min högra knapp en Live!knapp. Dvs det står Live där och inte Mer. På vänstra sidan står det Samtal. Jag får däremot fram en meny för att stänga av ljud och låsa knappar om jag trycker på C.

Fy vad sunkigt det känns att ha köpt en Live!anpassad lur om den inte funkar som de övriga...

Inte går det att får bort den där Live!knappen heller....

Aha, ja Live telefonen saknar tyvärr den funktionen. Men det går ju att få bort all Vodafonemjukvara...

Tyckte det var lite onödigt att starta en ny tråd, så jag ställer min fråga här;

Kan man få sin T610 att visa kvarvarande tal- och batteritid? Och H-U-R? Jag lyckas då inte. Det är en funktion jag längtat efter... Borde stå på "status" skärmen tycker man, men det gör det inte...

Extremt tacksam för hjälp.

//M

På grund av att ca 90% missförstod de siffrorna så är den funktionen borta..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Aha, ja Live telefonen saknar tyvärr den funktionen. Men det går ju att få bort all Vodafonemjukvara...

Kan man? Berätta berätta berätta!!! Här eller skicka mig ett privat meddelande!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Kan man? Berätta berätta berätta!!! Här eller skicka mig ett privat meddelande!

Jag vill verkligen veta så om nån kan detta så meddela mig!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-03 11:37

Berätta gärna här, vi är säker många som vill veta.

Borde det inte vara så enkelt att man tar telefonen till ett service-center och ber de fixa det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jens H
Berätta gärna här, vi är säker många som vill veta.

Visst är det sunkigt att de ändrar såna här grejer i o m Vodafone Live!? Jag frågade vad som skiljde mot en vanlig telefon och de sa att det som var olika var att en Live!anpassad lur har allt förinställt och ett speciellt tema. Sen var allt lika. Skitsnack tydligen.

En annan sak skiljer sig är att när man t ex vill ladda ner nya ringsignaler så kommer man inte till Sonys sida utan Vodafon Live!

Sen är det ännu mer irriterande att Vodafone Live! inte funkat alls sen jag köpte telefonen för två veckor sen.

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Aha, ja Live telefonen saknar tyvärr den funktionen. Men det går ju att få bort all Vodafonemjukvara...

Räcker det inte med att återställa luren till "Fabriksläge/Leveransläge"?
Eller går inte det med en Vodafonelur ?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-03 13:49

Jag har en Vodafone-live-telefon. Jag köpte den obunden. Och när jag petar i mitt Telia-SIM så finns "mer"-funktionen där. Så telefonen är nog inte knuten till det. Det är nog bara en inställning som antagligen går att ta bort.

Min är bunden till Vodafone så jag kan inte peta i ett annat kort. Kan det vara så att inställningen ligger i SIM-kortet. Tydligen kan man ju göra vissa saker med det.

Får du tillbaka orginal ikoner också om du petar i ditt teliakort?

Aj då, skulle kanske inte sagt något...

Låsningen går inte att ta bort, men "brandningen" av den går att ta bort. Tar inte på mig något ansvar för eventuella följdfel, men om man söker på nätet efter "13 sekunders tricket" så kanske man hittar hur man gör..

OBS har inte provat själv och det är inget jag rekommenderar er heller.. (kan ev. f@cka upp er telefon OBS

Annars är Live! telefonerna riktigt bra, en bra samling tjänster och skönt att få allt inställt och klart!

Du får nog hinta lite mer. Hittade inget med en sökning på Google.

Snääääälllaaa....!!

Jag lovar att inte skylla på dig om nåt går snett!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 19:26
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-06-03 19:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Min är bunden till Vodafone så jag kan inte peta i ett annat kort. Kan det vara så att inställningen ligger i SIM-kortet. Tydligen kan man ju göra vissa saker med det.

Får du tillbaka orginal ikoner också om du petar i ditt teliakort?

Ja, det blir standard t610 look när jag använder mitt teliakort. Jag har dock inte lika många tjänster aktiverat på mitt teliakort. Vodafone live har ju rätt mycket trevligt inkluderat i sitt från början.

Det är ingen som har en bekant som testat tricket på ovanstående länk? Dela gärna med er av den bekantes resultat i så fall! Jag har en kompis som gärna vill pröva!

PROVA INTE! jag fuckade up min telefon, snygg prydnad just nu!

Varför ska man vara så nyfiken .....ajjj

Om jag hade läst ditt inlägg tidigare hade min kompis inte provat, men eftersom han är både nyfiken, otålig och dumdristig gjorde han det.

Hans telefon funkar, efter över tio försök. Live!-grejen är fortfarande kvar, men han har över 2 MB ledigt uttrymme på telefonen vilket han tycker är trevligt.

Men jag ska inte försöka mer nu, blev oroad av ditt exempel. Bad luck :/

Citat:

Skrevs ursprungligen av hedelina
Om jag hade läst ditt inlägg tidigare hade min kompis inte provat, men eftersom han är både nyfiken, otålig och dumdristig gjorde han det.

Hans telefon funkar, efter över tio försök. Live!-grejen är fortfarande kvar, men han har över 2 MB ledigt uttrymme på telefonen vilket han tycker är trevligt.

Men jag ska inte försöka mer nu, blev oroad av ditt exempel. Bad luck :/

kul att det "lyckades" för honom, jag ska till en service snubbe så får han fixa. np

"Han" är jättelycklig över hans utökade minnesutrymme. Lycka till.

Vill ni höra något kul?

Nu har telefonen (T610) legat över natten och hör och häpna startat om sig själv! och fungerar fin fint, men nu med 2139 kb ledigt minne!

Seg livad den där T610:an

Tack sonyericsson för en "odödlig telefon"

Jag tänker inte försöka förstå vad som skett utan nöja med att nu fungerar min goa T610:a igen:D

Ett problem som kan ha göra med 13 sekunders-tricket: Efter att ha grejat med återställningar och batteriuttagningar hela kvällen lyckades jag inte få igång GPRS. Jag konfigurerade datakonton och WAP-profiler på löpande band, men inget funkade.

I morse gjorde jag en återställning och lät den göra hela jobbet. Nu funkar det.

Någon med modifierad telefon som har fungerande GPRS?

1
Bevaka tråden