Billiga USB-kort för 10.2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-02 21:12

Någon som har testat att köpa ett USB-kort från t.ex Clas Ohlson och sätta det i sin Mac med OS 10.2? Skulle behöva köpa ett sådant kort för att dela ut en USB-skrivare via nätverket. Är det möjligt att dessa No-name(?) kort fungerar i X eller ska man satsa på att köpa ett Mac-kort? Skulle vara intressant att få höra lite synpunkter och erfarenheter.:rolleyes:

Jag köpte ett USB-kort hos Kjell & Co för 149 kr.
Funkar bra både under X och 9.
http://195.67.69.169/kocny/tom2.asp?0189

Jag tror nästan alla USB-kort fungerar under X, och de kort Clas Ohlson säljer lär också göra det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Jag köpte ett USB-kort hos Kjell & Co för 149 kr.
Funkar bra både under X och 9.
http://195.67.69.169/kocny/tom2.asp?0189

Jag tror nästan alla USB-kort fungerar under X, och de kort Clas Ohlson säljer lär också göra det.

Petter, du (eller någon annan) råkar inte veta ifall ovan nämnda kort fungerar i en Powermac 8500 med OS 8.6?

• Medlem
  • 2003-06-02 23:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Någon som har testat att köpa ett USB-kort från t.ex Clas Ohlson och sätta det i sin Mac med OS 10.2? Skulle behöva köpa ett sådant kort för att dela ut en USB-skrivare via nätverket. Är det möjligt att dessa No-name(?) kort fungerar i X eller ska man satsa på att köpa ett Mac-kort? Skulle vara intressant att få höra lite synpunkter och erfarenheter.:rolleyes:

Låter bra!:) Ska testa att köpa ett imorgon! Funkar det inte så är det ju bara och lämna igen.;)

• Medlem
  • 2003-06-03 00:51

Var det föresten ett USB 1 eller 2 kort som du hade köpt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Var det föresten ett USB 1 eller 2 kort som du hade köpt?

USB1-kort köpte jag.
Ett flertal USB2-kort skall också fungera med OS X.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leif Karlsson
Petter, du (eller någon annan) råkar inte veta ifall ovan nämnda kort fungerar i en Powermac 8500 med OS 8.6?

Hmm, är osäker på om det fungerar med OS 8.6.
Jag tror inte att stödet för USB-kort kom förrän i 9.1, men någon annan kanske har bättre koll på detta?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-06-03 10:23

USB 1 stöd kom i OS 8.6, jag har själv använt det.

/Göran

1
Bevaka tråden