Mumien.se har haft min iPhone i två månader

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skickade in en iPhone den 28:e februari som jag fortfarande inte fått tillbaka.
Ringer ungefär en gång i veckan och de säger alltid att han som kan fixa iphones inte är inne just men att de ska skynda på hela processen.

Jo tjena, vad händer?? Seriöst de svarar nästan aldrig när man ringer och man kan heller inte lämna meddelande i deras telesvar.

De har nu gått nästan två månader och jag får aldrig något bra svar.

Kan de inte laga den så säg det bara så slipper jag vänta i onödan.

Otroligt oseriöst företag.

/Demierre

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-22 11:20
Ursprungligen av demierre:

Skickade in en iPhone den 28:e februari som jag fortfarande inte fått tillbaka.
Ringer ungefär en gång i veckan och de säger alltid att han som kan fixa iphones inte är inne just men att de ska skynda på hela processen.

Jo tjena, vad händer?? Seriöst de svarar nästan aldrig när man ringer och man kan heller inte lämna meddelande i deras telesvar.

De har nu gått nästan två månader och jag får aldrig något bra svar.

Kan de inte laga den så säg det bara så slipper jag vänta i onödan.

Otroligt oseriöst företag.

/Demierre

Begär att få tillbaka den utan kostnad. Det finns ju andra företag....

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-22 17:38

http://www.99.se/k-pa-iphone/238660-service-samt-f-rs-ljning-enligt-mumien.html du verkar ju inte vara ensam om den fantastiska servicen. Kräv att få tillbaka luren och skicka den till någon som faktiskt kan och vill ge dig service.

tips på andra verkstäder?

Ursprungligen av demierre:

tips på andra verkstäder?

http://www.dvdirect.net servar bland annat iPhone.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-04-23 12:03

www.homemedia.se, de ska enligt andra här på forumet vara riktigt service-minded.

Tack för tipsen och titta vad jag fick i mailen idag.

-----------------------------------------------------------------
Hej

Vi har nu vid upprepade tillfällen tittat på er iphone. Men det har visat sig för svårt att få ut det intryckta dualsim kortet. Jag har idag skcikat tillbaka den med rekommenderat brev.

ledsen att det tog sådan tid men det var en ovanligt svår sak.

Med vänliga hälsningar

Stefan Olsson
----------------------------------------------------
www.mumien.se
info@mumien.se
Tel. 031-190810 "

-----------------------------------------------------------------

BTW. Det är inte MIN iPhone annars hade jag åkt ner personligen och krävt ett svar. Det är en kunds.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-23 16:19

Jag har endast haft med mumien.se att göra ang. andra telefoner än iPhone. Skickat dit en Sony Ericsson i januari och hade den tillbaka uppdaterad, unbrandad och upplåst efter två dagar.

Tråkigt att det inte alltid går lika bra

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2008-04-24 03:08

Jag bor i Göteborg och har bara haft bra erfarenheter av Mumien... De verkar ha fullt upp att göra, så de kanske skiter i att pria post-order sakerna och arbetar efter "de som är i stan blir besvärligast när de inte får sina saker fixade"-principen eller något.....

Som sagt, tråkigt att inte alla fått bra service där....

Jo, tråkigt.
Ville verkligen att det skulle fungera bra då jag hade tänkt börja skicka dit fler telefoner.

Skickade vidare den och en annan med samma problem till dvddirect. Tack för tipset!

Har väntat sen vintras, alltså snart 5 månader har de tagit för dem att reparera den, de säger att flera iphones är klara men de vet inte om min är det. Verkar väldigt konstigt, känns som om de reparerat den och sålt vidare den!:(

Väldigt dålig support, de svarar aldrig, hoppas nu på att tjat kommer att hjälpa, var även hos dem personligen och de var hur trevliga som helst men han som reparerar telefonerna är tydligen mycket på semester och har inte så mycket tid.... F*UCK

problem i början

Hej
Vår stormiga inledning med iPhone reparationer har stabiliserats. Vi tog oss helt klart vatten över huvudet när vi till en början erbjöd alla typer av reparationer på iphone.

Efter att ha insett detta tog vi ledigt en vecka och stack till Apple i USA och gick en reparationskurs för att få fullständig koll på just iPhone reparationerna. Efter att vi kom hem så har vi förkortat väntetiderna till någon dag i butiken och några dagar via internetinskick.

Men vad som var ännu viktigare med kursen var att vi numera har obegränsad tillgång till originalreservdelen till iPhone och iPod. Även moderkort med mera.

Med vänliga hälsningar

Jonas Halling
Mumien.se
031-190810

Korspostning är inte tillåtet. Därför har jag raderat de tre andra likadana inläggen som krokofanten skrivit idag.

Även ovanstående inlägg ligger på gränsen till radering, eftersom det är reklam för näringsverksamhet, vilket inte är tillåtet. Men i den här tråden så tycker jag det kan vara ok med den här typen av information från företaget till de besvikna kunderna.

Så det får stå kvar tills vidare.

/Mod

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 19:18

Jesper: Da en Auktoriserad serviceverkstad har skrivit liknande inlagg tidigare ser jag inte problemet

1
Bevaka tråden