Preloader

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-02 20:23

Jag vet inte riktigt om jag hamnat i rätt forum då det inte handlar om utveckling av programvara..

Jag söker ett enkelt bra javascript eller liknande som helt enkelt förladdar en sida och visar den när allt är klart (inte hela siten utan en sida i taget). När man klickar på en länk så ska alltså sidan visas i sin helhet när allt är laddat.
Detta eftersom alla grejer naturligtvis laddas i tur och ordning.. vill inte att någon besökare ska behöva se sidan byggas upp, även om den är liten och snabbladdad. Kolla på lounge24.se

Har sökt på nätet och upptäckt att ingen egentligen verkar ha någon bra lösning..

(det gäller inte främst min egen sida utan andra jag gör.. en där det verkligen skulle behövas är xboxlive-se.com)

Senast redigerat 2003-06-02 20:40
  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 01:59

Nej, egentligen inte, det scriptet har jag sett förut. Jag vill inte behöva ange vilka bilder jag vill förladda. Jag vill helt enkelt att hela sidan ska laddas inkl. bilder innan den visas, och att bakgrundsbilden visas under tiden. Och jag har inte tänkt mig något typ av meddelande eftersom det handlar om relativt snabbladdade sidor.

1
Bevaka tråden