Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmspeglingknappen borta på nya MBP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-04-17 17:00

Apple har tagt bort knappen för att växla mellan skärmspegling och utökat skrivbord på tangentbordet för att ge plats åt betydligt mer meningslösa knappar. Åtminstone i mina ögon.
Så min fråga är, finns det något kortkommando för att snabbt skifta eller har de inte tagit bort den utan bara "gömt" den typ? Och att växla uppe i menyraden räknar jag inte som tillräckligt smidigt. Vill kunna göra det utan att behöva ha tillgång till båda skärmarna.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-04-21 15:09

Finns det ingen annan som lider av det här? Eller som har någon lösning?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-08-07 09:45

Fortfarande ingen? Hittade nån som yrade om att man kunde göra det med Command - Shift - F1 men det verkar inte fungera det heller.

På min MBP finns det en symbol på F7, som ser ut som skärmspegling (två rektnglar något förskjutna, den ena bakom). Jag använder så sällan dubbla skärmar, så jag har inte tänkt på den förut. Har du testat?
//tm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 08:16
Ursprungligen av toastmaster:

På min MBP finns det en symbol på F7, som ser ut som skärmspegling (två rektnglar något förskjutna, den ena bakom). Jag använder så sällan dubbla skärmar, så jag har inte tänkt på den förut. Har du testat?
//tm

Det är på de gamla tangentborden, de nya har tex ljudet till höger om jag inte minns fel och spaces/expose/dashboard i mitten. (Jag minns inte riktigt, jag har den äldre varianten med skärmvalet på F7.)

Funkar det inte att ställa in ett eget kortkommando för det? Allt man behöver veta är väl menynamnet för funktionen?

1
Bevaka tråden