Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3.1.1 ute nu. 16/4 -08

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Mikael E:

Vad har du för speciellt tangentbord till din macbook då? Själv har jag kringla strax till vänster om piltangenterna. Tangentbordet har två kringla-tangenter, en på varsin sida om mellanslagstangenten och den vänstra ligger ju nära piltangenterna.

Ska du göra det med en enhandsfattning med högerhanden, vilket jag tycker är smidigast, tycker jag att kringla+ä&ö ligger bättre till. De kan man liksom ta utgående från grundställningen av händerna, tummen på kringlan och lång- och ringfingret på ö och ä. Ska man kravla med piltangenterna måste man antingen ta ett tvåhandskombinatione eller kröka fingrarna i en konstig vinkel, tycker jag. Men det är ju bra att båda funkar

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ska du göra det med en enhandsfattning med högerhanden, vilket jag tycker är smidigast, tycker jag att kringla+ä&ö ligger bättre till. De kan man liksom ta utgående från grundställningen av händerna, tummen på kringlan och lång- och ringfingret på ö och ä. Ska man kravla med piltangenterna måste man antingen ta ett tvåhandskombinatione eller kröka fingrarna i en konstig vinkel, tycker jag. Men det är ju bra att båda funkar

Men högerhanden har man ju på musen, om man inte är vänsterhänt.

Själv har jag bundit sido-"knycken" för mushjulet på min Logitech G5 till cmd-[ och cmd-], dvs föregående/nästa sida. Funkar i Safari, Finder och lite andra program.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-04-18 18:53
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ska du göra det med en enhandsfattning med högerhanden, vilket jag tycker är smidigast, tycker jag att kringla+ä&ö ligger bättre till. De kan man liksom ta utgående från grundställningen av händerna, tummen på kringlan och lång- och ringfingret på ö och ä. Ska man kravla med piltangenterna måste man antingen ta ett tvåhandskombinatione eller kröka fingrarna i en konstig vinkel, tycker jag. Men det är ju bra att båda funkar

Ska berätta att programmet XGestures är riktigt nice och värt att prova. Kör numera mouse gestures i Safari, hålla in höger och dra musen fram och tillbaks mellan sidorna, stänga, öppna fönster.
Fina är att det fungerar i hela operativet om man vill.
Smidigt att stänga ner fönster genom att bara vifta till med musen.
Ett program jag verkligen helt omöjligt klarar mig utan idag.
http://www.macupdate.com/info.php/id/16710

Med SafariStand (som jag installerade för fem minuter sedan, så jag kan öht inte uttala mig om programmet i övrigt) kan man få motsvarande tabfunktioner med ett tryck på "," och ".". Smidigt, säger jag.

Jag har en sjuk illvilja mot all reklam och får magont så fort jag ser en processorkrävande flash-reklam.

Så därför är SafariBlock min räddande ängel. Körde mycket Firefox tidigare, men har nu fastnat för Safari (igen). Är det någon som vet om Safariblock funkar med nyaste uppdateringen? Kommer absolut inte under några omständigheter uppgradera om inte SafariBlock fungerar...

SafariBlock fungerar utmärkt med 3.1.1

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-04-20 01:09

Bara jag som har ett lite underligt skapelsedatum för Safari?

Ursprungligen av knappen:

Bara jag som har ett lite underligt skapelsedatum för Safari?

Apple grundande va ?

Öh, själv har jag 2007-08-22

Bevaka tråden