Fönster flyttas i Spaces

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för om det här är en dum fråga men hursomhelst:

När jag sitter i Spaces, vilket för övrigt är sagolikt då man kör Macbook, och switchar mellan olika "skrivbord" händer det ganska ofta att fönster följer med mellan olika "skrivbord". Jag använder mig av ctrl+pilknapp för att navigera runt, men såvitt jag vet har jag inget markerat som skulle få saker att följa med automatiskt.

Lite kryptiskt, men t ex: Jag kör Officeprogram i "skrivbord" 1, och flyttar till "skrivbord" 2 för att byta låt i iTunes. Då följer det aktiva Worddokumentet jag suttit och jobbat med med och lägger sig i "skrivbord" 2.

Varför, vad är det jag gör? Det är extremt irriterande..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 00:58

Enda jag kan komma på är om du har "lås dragning" aktiverad på styrplattan och att du råkat dubbelklicka och hålla in på vissa av fönstrets delar när du tryckt ctr+piltangent. Det kan ju förstås blivit något fel på preference-filen. Spaces delar plist-fil med dock, så ta bort com.apple.dock.plist som finns i Användare/"din användare"/bibliotek/preferences. Du kommer så klart att få göra om inställningarna för din dock (och spaces). Det kan dock lösa ditt problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-17 08:02

Just Office har problem med Spaces, har jag läst här. Tror inte det finns någon lösning, men du kan ju söka i forumet.

1
Bevaka tråden