Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Palm Tungsten?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att slänga Vx'en och satsa på en Tungsten istället. Bortskämd som jag är vill jag ha både Bluetooth och WiFi. Men Palm har ju tydligen ingen sån modell.

Ska man satsa på Tungsten T och köpa till WiFi eller en Tungsten C och köpa till Bluetooth?

Tungsten C kostar ju en slant mer, men har ett skumt (?) tangentbord.

Vilket blir billigast? Vilket blir bäst?

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 13:22

Läste idag på Mobil.se att det ännu inte kommit ut WLAN kort i SD-format. Bluetooth SD-kort finns däremot. Använder du båda teknologierna idag?

Jag har inte erfarenhet av modellerna men har studeradet dem lite. Tungsten W är den senaste och har bättre skärm, mer minne och snabbare processor.

Ett alternativ är om du kan importera en SONY. De har inbyggd Bluetooth och expansionskort för WLAN.

Mvh Olof

dedäringa tangentborden är ju för fula. modell T är i min smak. Men jag är rädd att man inte får lika fin skärm och processor som om väljer modell C.

Jag kikade på Palm.com men hittade ingen uppgift om processorns prestanda...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 16:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
Jag kikade på Palm.com men hittade ingen uppgift om processorns prestanda...

144MHz resp 400 MHz och 16MB resp 64 MB RAM.

Citat:

144MHz resp 400 MHz och 16MB resp 64 MB RAM.

Finns T-modellen i båda alternativen?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-02 17:57

Klämde på Tungsten C igår och jämförde med en T bredvid, MKT bättre skärm och den kändes rejält snabbare. Hade tänkt vänta till T-modellen kom med den nya processorn/minnet men tgb-bord var inte så dumt faktiskt och så funkar ju Grafitti på hela skärmen så skrivdelen behövs knappt.

Cyrion, tycker nog du skall vänta ett tag till om du kan, borde komma en uppdaterad T-modell och kanske (håller tummarna) med både BT och WiFi...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 10:58

Här är kanske vad vi väntar på:

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6695&sid=1

1
Bevaka tråden