Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slippa redigera om nya poster i iWebblogg!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-04-14 23:59

Varje gång jag skapa en ny post till min iWeb-blogg, får jag varje gång redigera om det till min design. Hur gör man en egen mall, så att jag slipper göra om postdesignen varje gång?

Har letat runt och inte funnit något svar på min fråga, om jag nu råkat missa detta så skicka gärna länk! Så slipper ni hetsa upp er i onödan!

Har för mig att du var tvungen att gå vägen om att klicka ner på en föregående post för att 'duplicera' när du gjorde nästa, och sen ta bort det gamla och lägga till det nya för den nya posten. Lite körigt att ändra marginaler etc annars, jag kommer ihåg. Använder det inte själv längre men lekte med en blogg ett tag.

Jag önskar också att man inte var tvungen att byta namn på sidorna hela tiden. Vet inte hur många gånger jag publicerat sidor som hetat "Eriks Värld" eller "Mina resor" som egentligen skullat heta "Musik" eller något helt annat.

iWeb är skitbra att arbeta med, men vissa saker, som default-inställningar och publicering om man inte har .Mac är helt värdelösa.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-04-15 18:50
Ursprungligen av henkebarn:

Jag önskar också att man inte var tvungen att byta namn på sidorna hela tiden. Vet inte hur många gånger jag publicerat sidor som hetat "Eriks Värld" eller "Mina resor" som egentligen skullat heta "Musik" eller något helt annat.

iWeb är skitbra att arbeta med, men vissa saker, som default-inställningar och publicering om man inte har .Mac är helt värdelösa.

Hitta faktist ett bra sätt att slippa göra om layouten! Högerklickar på en gammal post, och tar Duplicate! Funkar faktist riktigt bra.

Ursprungligen av blutt:

Hitta faktist ett bra sätt att slippa göra om layouten! Högerklickar på en gammal post, och tar Duplicate! Funkar faktist riktigt bra.

Nice Tack!

Nu ska jag bara lära mig hur jag publicerar endast vissa webbplatser och inte alla. Jag har ett par stycken och det tar ju lång tid, speciellt med tanke på att jag har en podcast med en massa musik. Tar lååååång tid att publicera....

(Nej, jag vill inte använda .Mac)

1
Bevaka tråden