Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enklaste sättet att göra föreläsning med bilder?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill göra korta föreläsningar med stillbilder från Powerpoint. Jag har provat olika sätt. Förr gjorde jag det hela PowerPoint, antingen genom att tala in avsnitt i studio och lägga ljudfilerna till varje bild, jag gjorde bilderna först och en ljudfil till varje bild. Jag har också provat med att göra ljudfiler och lägga dem i pdf-filer.

Nu provade jag igår att göra bilder i PowerPoint och sen spara dem som jpg efter att ha ökat inställningarna för PP så bilderna blev bättre. Defaultinställningen på 300x300 bildpunkter kunde bara duga till små bilder. Sen talade jag in all prat i Garageband inställd för Podcast med manlig röst. Sen la jag in bilderna i Podcast-tidslinjen i Garageband. Jag gjorde först bilderna i PP kvadratiska för att passa bättre i iPod.

Till att börja med var Garageband-projektet 135 Mb för 11 minuters tal med 16 bilder. Sen sparade jag det som en kompakt version i Garageband och då blev det 22,7 Mb. Slutligen "delade" jag det i Garageband till hårddisken och då blev det 13,3 Mb. Det blev då bra ljudkvalitet och bra bildkvalitet men filen blev ganska stor. Filformatet blev då .m4a Jag kan lyssna och titta på det i Quicktime och i iTunes på Mac men undrar hur Windowsanvändare kan se och lyssna på det? Vore något annat format bättre?

Tänker mig att lyssnare ska kunna se det på min Wordpresswebbplats och/eller ladda ner det till iPod.

Jag är tacksam för förslag på alternativa sätt uppnå åtminstone liknande kvalitet på andra sätt.

Har aldrig provat det själv, men ProfCast ($59.95) kanske kan vara ett alternativ för dig.

Ursprungligen av Hagelin:

Har aldrig provat det själv, men ProfCast ($59.95) kanske kan vara ett alternativ för dig.

Tack för förslaget. Jag är ännu mer intresserad av förslag från någon som provat själv eller har någon motivering varför något annat sätt än de jag prövat skulle vara bättre eller enklare.

1
Bevaka tråden