Utnyttja CSN-rabatt efter studenten?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja.
jag har planer på att köpa en macbook precis efter studenten nu till sommaren (anledningen att jag väntar är för att jag har tänkt önska mig delar av denna underbara men dyra maskin i studentpresent ).
min fråga är om jag kan beställa den efter att jag har tagit studenten? då är jag ju inte kopplad till någon skola..?
eller borde jag beställa den medans jag fortfarande går kvar på skolan (gymnasiet)?

tack på förhand..

Jag skulle tippa att så länge du har ett giltigt csn-kort eller mecenat så borde det fungera. Men jag har aldrig försökt mig på att köpa något via csn för jag pluggar i Holland och det är lite tricky då..

Ursprungligen av klarabara:

Jag skulle tippa att så länge du har ett giltigt csn-kort eller mecenat så borde det fungera. Men jag har aldrig försökt mig på att köpa något via csn för jag pluggar i Holland och det är lite tricky då..

Ja, det stämmer. Kortet har ett sista giltighetsdatum tryckt på framsidan och det är det datumet som gäller, oavsett om man går i skolan då eller inte. Alla får inte sitt CSN-kort samtidigt och det kan dröja flera månader efter att man t ex börjat gymnasiet innan man får det. Därför gäller kortet inte förrän man fått det och ända fram till dess giltighetstid gått ut.

Frågan varit uppe tidigare och då fått svaret "du kan utnyttja ditt CSN-kort inom giltighetstiden"
http://www.99.se/mecenat-csn-studentrabatter/226155-anv-nda-csn-kortet-utan-att-vara-student.html

Sedan dess har Måns Thuresson från CSN- och Mecenatkortet varit inne i andra trådar men inte korrigerat ovan. Det kan man nog ta som ett starkt bevis för att det fungerar.

Att han inte varit inne och bekräftat är kanske inte så konstigt. Man ska ju vara studerande ...

okie, gött. men vad ska jag fylla i för skola då isf? eftersom att jag inte har nån att fylla i..

den du gick på?

Kör på gärdet, Gustav. Det blir nog bra. De lär inte kolla det ändå...

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Kör på gärdet, Gustav. Det blir nog bra. De lär inte kolla det ändå...

okie, tack.

1
Bevaka tråden