Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surf via mobilen - Problem med stabilitet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder min Nokia N82 för att surfa på nätet med min MacBook, via bluetooth.

Vid kallstart är det aldrig några problem, det funkar smidigt att koppla upp osv. Dock försvinner anslutningen efter ett tag, allt mellan 3 och 40 minuter.
Ibland får jag upp ett meddelande om att jag blivit nerkopplad och ibland försvinner anslutningen till nätet utan att jag får något meddelande om det.

Försöker jag koppla upp direkt igen funkar detta ibland, ibland inte. Då är jag tvungen att starta om datorn. Ibland räcker inte detta utan jag måste även starta om telefonen.

Detta sker oberoende på var jag befinner mig med datorn, har full täckning, och jag står stilla.

Finns det något sätt att öka stabiliteten? Eller finns det något sätt att "resetta" bluetoothstacken utan att starta om datorn?

Jag tycker annars det funkar otroligt bra, så det är synd att detta ska sabotera känslan.

Lite ytterligare info om mitt problem:

Telefonabonnemang: Telenor
Felmeddelande vid nerkoppling: Modemet har oväntat lagt på. Kontrollera dina inställningar och försök igen.
Felmeddelande vid misslyckat uppkopplingsförsök: Ett modemfel inträffade. Kontrollera dina inställningar och försök igen.

jag har samma problem med mitt HUAWEI modem och mitt 3 abonemang. Däremot försvinner bara uppkopplingen till nätet men modemet är fortfarande uppkopplat.

Det löser sig dock om jag drar ut och stoppar in modemet igen. Men det är ju fett störigt att behöva göra det titt som tätt.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-09-01 16:43

Surfa runt och läs i olika forum - det är problem med mobila bredbandsuppkopplingar.

1
Bevaka tråden