Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca enbart iCal/adresser ej musik/bilder med dator nr 2 via iPhone?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-10 22:48

Jag har en Macbook Pro hemma. Med den sköter jag all musik och foton. Dess iTunes-bibliotek och iPhoto-bibliotek har jag kopierat till min Mac Pro på jobbet.

Det jag skulle vilja åstadkomma är att iPhonen syncar musik, bilder, iCal, adresser mot Macbook Pron. Sen när jag kommer till jobbet så syncar den enbart iCal och adresser.

Men! Inställningarna sätts i iPhonen, så kryssar jag ur synkning för vissa delar på Mac Pron, så blir det så hemma mot Macbook Pron också. Dessutom, när man kopierar ett iTunes/iPhoto-bibliotek så tolkar iPhonen datorn som redan parad och börjar synca dessa utan att ens fråga.

Så. Går det att synca mot två datorer, men olika saker? Utan att behöva ändra några inställningar varje gång?

Kan du inte bara välja "Manually manage music and videos" och sen bara ändra det när du lagt in något extra? antar att din musiksamlig etc inte ändras lika ofta som din kalender och adressbok. Borde dock finnas något klurigt program någonstans på det vida världs nätet.

1
Bevaka tråden