Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"skuggor" på skärmen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har konstiga skuggor på skärmen nedre av skärmen. kolla bilden..
Jag har alltid så när jag startar macen . men efter ca en timma så försvinner de om man nästan fäller ihop laptopen och öppnar igen... Vet någon vad det är för något?.

/J

  • Medlem
  • 2008-04-10 20:04

Så där kan min MBP också se ut ibland när den har gått ner halvvägs i skärmvila, dvs skärmens intensitet sänks men släcks inte helt och man sedan "väcker den" så att den drar igång full styrka på skärmen igen.

Vet inte vad det beror på men det är bara att sätta den i vila igen och så vid nästa uppvaknande så blir allt bra igen.

Ok... Bra då vet jag det. tackar..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-30 02:23

Jag fick min nya MBP idag, och jag har exakt samma problem med skärmen. Det spelar ingen roll om datorn har varit i viloläge eller inte, inte heller om den varit på i några timmar eller är nystartad. Eftersom jag är fotograf är det mycket viktigt för mig att detta problem går att lösa. Någon som har erfarenhet? Går det över, finns det något att göra åt det eller måste jag lämna in den för byte av skärm??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 06:24
Ursprungligen av fridish:

Jag fick min nya MBP idag, och jag har exakt samma problem med skärmen. Det spelar ingen roll om datorn har varit i viloläge eller inte, inte heller om den varit på i några timmar eller är nystartad. Eftersom jag är fotograf är det mycket viktigt för mig att detta problem går att lösa. Någon som har erfarenhet? Går det över, finns det något att göra åt det eller måste jag lämna in den för byte av skärm??

Det är väl lika viktigt för andra som inte är fotografer?
Om den var så och har fortsatt att vara så sedan du fick den så kommer Apple att byta ut den. Den var ju paj från början. Bara att ringa supporten.

Min har varit så en gång, men det gick över efter en omstart.
(Också fotograf för övrigt).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-30 12:46

ja, självklart är det viktigt för alla. det var inte så jag menade.

Tack för råden!

PowerBook led mycket av de där problemen. Man kan googla på t.ex. "mac uneven illumination" och hitta trådar om det där. Andra problem var "white spots" och "pink hue". Jag fick en ny PowerBook efter en del misslyckade reparationer kommer jag ihåg.

Har blivit mindre med tiden, hur vet jag inte riktigt. Ibland har det försvunnit genom att man har datorn påslagen och sen "fäller ihop" skärmen tills man ser att Apple sympolen (lyset) på datorn har släckt och öppna sen igen. ibland har de då försvunnit efter det.

/J

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-31 11:15

Nu har du haft felet i flera månader. Lämna in den för service, det blir inte bättre av att du sitter här och skriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-21 10:24

Så här tre veckor före att garantin går ut på min MBP 2.4 GHz (Early 2008) passar den på att visa samma problem med skärmen. Det uppstod när jag drog ur strömsladden ur väggen, batterihälsan sjönk till 75% från 85% (100 cykler), och rejäla "spotlights" visades som på bilden. När jag satte tillbaka strömmen så blev allt som vanligt igen och den har varit normal i ett halvt dygn.

Vad kan det bero på? Borde jag bli orolig för att det kommer tillbaka? Kanske tom teckna AppleCare?

1
Bevaka tråden