Applemus kan inte scrolla längre

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-09 20:08

Det är den andra musen av den senaste sorten (som jag nu glömt namnet på) som jag har och det är den andra som redan efter någon månad slutat vara möjlig att rulla fönster med på scrollknappen åt båda hållen. Denna går fortfarande att rulla uppåt med, men absolut inte nedåt något mer.

Är det ett vanligt problem? Går det att göra något åt? Bör det gå på garantin?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-09 20:20

Går på garantin.

Apple musar är dock skit. Men snygga är dem. Jag byter ut min varannan månad känns det som!

Att dem inte gör så att man kan tvätta dem på ett normalt sätt.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-10 19:36

Synd bara att det är så jävla jobbigt att byta saker hos dem eftersom de envisas med att köra ut även småprylar med transportföretag istället för vanlig postgång... blir massor av meck när man inte har samma arbetsplats varje dag..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-10 20:45

Kan man inte knata förbi lan-master och byta, eller kan man inte det?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-12 10:02

Lan-Master? Finns nog bara i några storstäder antar jag?

Konstigt nog verkar den fungera som den ska efter en omstart... lyckligtvis! Det gjorde inte den förra...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-12 10:07

Verkar riskfyllt för någon med ngn som inte ens har en tumme mitt i näven att öppna den...

• Medlem
  • 2008-04-12 10:13

Sök på "rengöra mighty mouse" i Kringutrustning så får du ett gäng träffar. Det går att göra utan att öppna den.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-12 10:15

Sant, jag kollade länkarna i ditt inlägg och såg bl a det om luft på burk också

• Medlem
  • Munkedal
  • 2008-04-12 10:45

Har du provat att följa tipsen i denna diskussion, kolla speciellt in videon i Reisan inlägg för mer information.

Detta har hjälpt mig vid flera tillfällen.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-14 18:52
Ursprungligen av Marco:

Har du provat att följa tipsen i denna diskussion, kolla speciellt in videon i Reisan inlägg för mer information.

Detta har hjälpt mig vid flera tillfällen.

Det har jag inte sett men kan testa vid tillfälle. Nu verkade som sagt en omstart vara det enda som behövdes märkligt nog...

Tack till alla som svarat i allafall!

1
Bevaka tråden