Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Styrplattan och tangentbordet hänger sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Nyligen switchade jag till en macbook. Har haft den ungefär 3 veckor. Den fungerar jättebra, jag älskar den verkligen! Tyvärr så har jag upptäckt att tangentbordet och musen hänger sig ibland. Det har hänt 3 gånger hitills. Ofta händer det när jag ska ta bort skärmsläckaren.
Jag kan koppla in en extern mus och få det att funka, men jag kan inte använda tangentbordet. Den enda knapp som reagerar är on/off knappen.

Är det någon annan som upplevt detta problem? Vad kan det vara för fel och finns det en lösning?

Reparera eller byt skulle jag tro är lösningen, har inte hört talas om problemen innan.

Ja, jag har samma problem. Tänkte jag skulle försöka se om någon annan har samma problem. Då kanske jag inte är ensam iaf.

Är maskinen så färsk som 3v hade jag lämnat in den.

En sak man kanske kan kolla själv är att man inte drar för mkt ur USB-kedjan.
Tangentbord, ritplatta, mus, minnepinne.. helt plötsligt upptäcker man att .. hoppsan, allt sitetr på samma snöre... inte bra.

Ligger man i gränslandet med strömmen kan man få knepiga fel, hårddiskar som strular, möss som "dör" osv.

Har du dock inget med detta att skaffa - lämna in.

1
Bevaka tråden