Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro EFI Firmware Update 1.5 - 2008-04-08

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-08 23:02

uppdatera firmware , hjälper mycket kanske?

Vad skriver du för någe'?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 00:14

kolla programupdateraren skall komma upp där

  • Medlem
  • 2008-04-09 10:40

alltså,

jag får inte upp något i programuppdateraren & när jag laddar hem via länk säger installeraren att min mbp inte behöver uppdateras. Vad har jag missat? (mbp av näst senaste modell, 2,2ghz).

Enligt systeminformation har jag en tidigare version av EFI & borde således kunna ånjuta uppdateringen, men icke.

Senast redigerat 2008-04-09 11:25
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 13:13

FrrH: Det är detsamma för mig. Det står att jag inte behöver denna. Nu när jag körde Software Update såg jag ingen EFI-update utan bara Aluminum keyboard-update.

Har uppdaterat min 2,2 core2duo, batteritiden har hoppat upp en hel, det kan man ju bara bli hur glad som helst för, hoppas att det inte bara är temporär förvirring. Nästan 4 timmar visade den nu vid full laddning, innan uppdateringen var det väl på sin höjd 2.30, med sprillans nytt batteri.

  • Medlem
  • 2008-04-09 16:30
Ursprungligen av dayweed:

FrrH: Det är detsamma för mig. Det står att jag inte behöver denna. Nu när jag körde Software Update såg jag ingen EFI-update utan bara Aluminum keyboard-update.

Jag fick också alu-tangentbordsuppdateringen.

Jag talade med apple support (igen). Dom sa: "att man ska lita på datorn, säger den att den inte behöver paketet behöver den inte". Jag frågade även rätt specifikt om att det står att det borde gälla min burk (macbookpro3,1) - dom menade att det finns olika revisioner ute & att alla inte behöver uppdatera.

Jag höftar på att apple support också just höftade.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 13:42

Alltså är det inte Penryn-MacBook och Pro som behöver denna uppdatering, eller?

Jag har kikat i installationspaketet. Vad jag kan utläsa är att uppgraderingen gäller modellerna MacbookPro2,1 samt MacbookPro3,1.

Detta innebär att de enda som behöver uppdateras är:
- 17-tums Macbook Pro med Core 2-processor och Napa-moderkort (okt 2006 - juni 2007)
- Samtliga maskiner med Santa rosa-moderkort och Merom-processor.

Huruvida Penryn-bestyckade MBP behöver uppgraderingen kan jag inte säga, för jag känner inte till beteckningen på den. Så någon som har penryn får kolla om den har id MacbookPro3,1.

Här kan ni se hur det ligger till.

function isValidMachine()
    {
        var property = system.sysctl("hw.model");
        if (property && ((property == "MacBookPro2,1") || 
								 (property == "MacBookPro3,1"))) {
            return true;
        }
        
        return false;
    }
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 14:01

Beteckningen på de nya Penryn MacBook och Pro är 4,1, således ingen uppdatering

Ursprungligen av dayweed:

Beteckningen på de nya Penryn MacBook och Pro är 4,1, således ingen uppdatering

Tack!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 14:11

Lugnt

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-09 16:40

Har dock inte installerat uppdateringen ännu, har för lågt batteri i mitt trådlösa tangentbord, men jag tänker köra slut på batterierna innan jag byter, har inte så bråttom.

Jaha okej. Äsch, det är som de säger. Kommer det ingen uppdatering behöver datorn inte det. Och Penryn-Macarna är ju så nya och denna uppdatering kan väl säkert ha påbörjats under ett tidigare skede, eller så.

snyft...Jag vill ju uppdatera...Då har det iallafall hänt något idag 8-)

1
Bevaka tråden