Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Quake fungerar bäst på Intelmac med Leopard?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-08 13:42

Någon som har koll på vilken version av Quake 3 som fungerar bäst på en Intel-Mac med Mac OS 10.5.2?
Är det ioQuake eller kanske utgåvorna från idSoftware? Eller finns det någon annan utgåva som fungerar bättre?

  • Medlem
  • 2008-04-08 13:53

Hej!
Försök att beskriva frågan redan i rubriken. Ändrar från "Quake 3".

Admin

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 16:22
Ursprungligen av larsk:

Någon som har koll på vilken version av Quake 3 som fungerar bäst på en Intel-Mac med Mac OS 10.5.2?
Är det ioQuake eller kanske utgåvorna från idSoftware? Eller finns det någon annan utgåva som fungerar bättre?

Eftersom det inte finns PunkBuster för Intel finns det ingen riktig bra version av Quake 3.

//Rob

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-08 17:54
Ursprungligen av Baron:

Hej!
Försök att beskriva frågan redan i rubriken. Ändrar från "Quake 3".

Admin

Ok, tack!

Ursprungligen av Robo-X:

Eftersom det inte finns PunkBuster för Intel finns det ingen riktig bra version av Quake 3.

//Rob

Men om man inte behöver punkbuster då? Jag brukar mest spela mot ett par kompisar och aldrig mot några andra över internet.
Jag testade nu ioQuake och det verkar fungera rätt bra. Men är det någon som vet om det finns något bättre sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 23:34
Ursprungligen av larsk:

Ok, tack!

Men om man inte behöver punkbuster då? Jag brukar mest spela mot ett par kompisar och aldrig mot några andra över internet.
Jag testade nu ioQuake och det verkar fungera rätt bra. Men är det någon som vet om det finns något bättre sätt?

Om du inte behöver punkbuster då spelar det ingen roll vilken q3 version du kör. Du får prova dig fram till den som är snabbast.

Jag använder den officiella versionen pga att jag behöver PB men den körs då i rosetta. Det finns en officiell intel quake 3 version men då utan pb.

//Rob

Jag har då kört Quake3Arena på min MBP och det funkade bra.
Nu ligger Enemy Terriotory: Quake Wars och väntar på mig på posten.

Jo det var den officiella Intel versionen jag körde fungerar klockrent.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-10 10:23

Tack för svaren!
Får helt enkelt ta och testa lite.

Installerade och testade Enemy Territory: Quake Wars igår och det fungerar som det ska inga som helst problem än så länge (hann väl spela en timme igår).

1
Bevaka tråden