Vilket språk har en macbook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-04-07 15:23

tänkte köpa en macbook men funderar vilket språk opertivsystemet har. Är det svenska som gälle rom man beställer tex från apple.se?

Kan man välja språk på en färdig installerad macbook eller måste man installera om operativ systemet för att kunna välja ett annat språk.
Jag antar att man får med en skiva med operatvisystem och annat.

tack!

I ett färdiginstallerat OS X kan du välja mellan flera olika språk. (Om man inte aktivt valt bort några språk under installationen).

Ursprungligen av bloke:

tänkte köpa en macbook men funderar vilket språk opertivsystemet har. Är det svenska som gälle rom man beställer tex från apple.se?

Man väljer språk när du startar datorn för första gången, OS X har flera språk installerade som standard. Det är bara och välja vilket som passar dig.

Ursprungligen av bloke:

Kan man välja språk på en färdig installerad macbook eller måste man installera om operativ systemet för att kunna välja ett annat språk.

Du behöver inte installera om systemet om du vill byta språk. Det är bara och ändra i systeminställningarna. Sen loggar du bara ut, och sen när du loggar in är systemet i det språk du bytte till.

Ursprungligen av bloke:

Jag antar att man får med en skiva med operatvisystem och annat.

Med den dator du köper följer det med en systemåterställningsskiva anpassad för just den modellen som du kan använda om du vil installera om systemet. Om det nu behövs, har haft min Macbook i snart två år och har inte behövt installera om systemet.

• Medlem
  • 2008-04-07 15:40

tack grabbar! det var snabba svar! Jag är nöjd;)

1
Bevaka tråden