Jag ställde en fråga på mozillazine.org om en sak jag alltid stört mig på ända sen jag började surfa med Camino för flera år sen.

Det går nämligen inte att få bort det förbaskade nedladdningsfönstret som kommer upp så fort man laddar ner en fil. Att måsta klicka bort det manuellt, stör mig oerhört. Jag fick två bra svar på forumet - som löste mina problem. Jag tänkte därför för att vara bussig och trevlig kopiera in svaren även här, så att folk som ev. undrar om samma sak och gör en sökning kan få se ljuset, de med. Jag tycker mig nämligen läst liknande frågor förut.

Svar 1:
"A combination of "When downloads finish: Close Downloads window" and browser.download.progressDnldDialog.bringToFront set to false should achieve most of what you want."

Svar 2:
"You can also try using GrowlCamino, which has an option to suppress the Camino Downloads window, so it doesn’t pop up when downloads begin. You can enable this option without enabling growl notifications if you want."

Så går det till! Ni vet väl förresten att "modden" till Firefox, där man ställer ner initial paint delay-tiden och ändrar network pipelining och det, även funkar för Camino?