Funkar Mac med PC?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-05 16:04

Jag hade för några år sedan en iMac som jag trivdes oerhört med. Den var trevlig att jobba med och hade läcker design. Nästan aldrig några problem med att program hängde sig, inga virus och den var logiskt uppbyggd.
Tyvärr är jag tvungen att arbeta i pc miljö på jobbet. Nu är jag på gång att skaffa bärbar dator på jobbet och skulle helst vilja ha en Mac men jag tvekar eftersom jag kommer ihåg vilka problem jag hade med att få iMac:en att fungera tillsammans med pc. Eller rättare sagt: det var sällan problem med att överföra dokument från pc till Mac men tvärtom var ofta problem trots Mac baserat windows (och uppgift om att detta inte skulle vara några problem från Mac support). Dessutom var det problem med att synka mobil, iPod och annat mellan pc och Mac (man var tvungen att bestämma sig för vilken miljö man ville jobba i)
Är det någon som vet hur det fungerar idag? Kan jag utan problem föra över dokument mellan Mac och pc (ex word, excel, power point)? Kan jag synka min mail och kalender mellan Outlook och Entourage? Kan jag synka min Sony Ericsson mobil mellan pc och Mac?

Tacksam om någon kunde ge mig råd. Jag vill ju helst ha en Mac men är inget data geni och orkar inte med allt strul mellan enheter som inte är kompatibla!

Kan jag utan problem föra över dokument mellan Mac och pc (ex word, excel, power point)? Svar: Ja

Kan jag synka min mail och kalender mellan Outlook och Entourage? Svar: Ja

Kan jag synka min Sony Ericsson mobil mellan pc och Mac? Svar: vet ej

Har just löst det med min nya arbetsgivare genom att skaffa en MacBook med både OS X och Windows XP Pro installerat. Använder Fusion för att växla mellan operativen. Fungerar bra. Lär dock aldrig få IT-avdelningen att vilja installera drivrutinerna för synkningen mellan mobilen (HTC Touch Dual) och MacBooken i Windows-läget...

Det går utmärkt. Det finns utmärkta program för att köra windowsprogram om det behövs.

Vi har faktiskt flera tidigare PC-fanatiker som numer trivs som fisken i saltvatten med sina nya Mac-datorer.

1
Bevaka tråden