Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dax att köpa iPhone? Nu 99 euro!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om du vill ha ett tyskt, dyrt abonnemang så varför inte?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-05 11:30
Ursprungligen av henkebarn:

Om du vill ha ett tyskt, dyrt abonnemang så varför inte?

Men kan man inte hacka den och använda sitt vanliga sim-kort elr?
Så är det sant att dom kommer att kosta under 1000-lappen efter måndag?

Ursprungligen av fedi-93:

Men kan man inte hacka den och använda sitt vanliga sim-kort elr?
Så är det sant att dom kommer att kosta under 1000-lappen efter måndag?

Ja men fortfarande - Det är ett abonnemang! Du kommer få betala månadsavgift om du får tag i en! Och det är inte jättebilligt.

Ursprungligen av henkebarn:

Ja men fortfarande - Det är ett abonnemang! Du kommer få betala månadsavgift om du får tag i en! Och det är inte jättebilligt.

Kan någon bekräfta eller dementera med 100% säkerhet om man måste skriva abbonemangspapper i butiken när man köper i Tyskland?

Ursprungligen av stevenD:

Kan någon bekräfta eller dementera med 100% säkerhet om man måste skriva abbonemangspapper i butiken när man köper i Tyskland?

Tycker att det verkar konstigt eftersom finessen ju verkar vara att man själv registrerar sig via iTunes "hemma på kammaren".

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-05 11:32

Jag antar att de vill se tyskt leg eller ha en kråka på ett papper innan de släpper den för det priset?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-05 23:05

Den måste väl släppas i Sverige snart? När 3G-modellen kommer. Det är rätt stort intresse på jobbet när man kommer med en iPhone. Roligt med alla kommentarer. De flesta har sett reklamen på TV.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 23:32

vilken reklam på TV??

Ursprungligen av Viktory:

vilken reklam på TV??

undrar jag med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-06 19:18
Ursprungligen av henkebarn:

undrar jag med.

Don't we all?

  • Medlem
  • 2008-04-05 23:46

Lite knasigt att kalla det prissänkning eftersom det är svårt att jämföra ett pris med abonnemang med ett utan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-06 00:40

iPhonen är bara subventionerad i Tyskland eftersom man vill bli av med alla gamla modeller innan den nya kommer antagligen.

Där måste du även visa vem du är och skriva på ett kontrakt vid köpet, så att "få" en för 99 euro går givetvis inte. Det är jag övertygad om att man har tänkt på i förväg.

Precis, det är T-Mobile och inte Apple som subventionerar.

Prissänkning på iPhone till 99 Euro!!!

Läste precis på aftonbladet att det kommer bli en ordentlig prissänkning av iPhone - i Tyskland. Priset ska gå från 399 euro till 99 euro, alltså under 1000:- !

Hur gör man nu för att beställa iphone(s) från tyskland, finns det något sätt att beställa som man gör från USA ("JetCarrier")

Här är artikeln på aftonbladet!
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2193154.ab

Ursprungligen av murrvel_1:

Läste precis på aftonbladet att det kommer bli en ordentlig prissänkning av iPhone - i Tyskland. Priset ska gå från 399 euro till 99 euro, alltså under 1000:- !

Priset gäller bara hos T-Mobile i Tyskland bara om man samtidigt tecknar ett abonnemang som kostar 89 euro i månaden i två år.

  • Medlem
  • 2008-04-06 18:22
Ursprungligen av murrvel_1:

Läste precis på aftonbladet att det kommer bli en ordentlig prissänkning av iPhone - i Tyskland. Priset ska gå från 399 euro till 99 euro, alltså under 1000:- !

Hur gör man nu för att beställa iphone(s) från tyskland, finns det något sätt att beställa som man gör från USA ("JetCarrier")

Här är artikeln på aftonbladet!
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2193154.ab

Läste du trådens första inlägg?

Ursprungligen av Baron:

Läste du trådens första inlägg?

Det var jag som slog ihop trådarna, murrvel_1 hade nog inte sökt före han postade sin tråd.

  • Medlem
  • 2008-04-06 21:24

Ah, sorry.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-04-06 21:55

Alla billiga nallar med 1-2 årsabbo är egentligen avbetalningsplaner. I slutänden har man betalat i princip lika mycket för nallen som vid kontantköp...kanske max 500 spänn billigare. Enda skillnaden är att det är räntefria lån.

Ursprungligen av mjg:

Alla billiga nallar med 1-2 årsabbo är egentligen avbetalningsplaner. I slutänden har man betalat i princip lika mycket för nallen som vid kontantköp...kanske max 500 spänn billigare. Enda skillnaden är att det är räntefria lån.

Det stämmer rätt bra. Men man kan nog också räkna med att subventioneringen får folk att teckna lite dyrare abonnemang än dom tänkt sig, så T-Mobile kan totalt sett få större intäkter än dom hade ifall dom inte subvetionerat. Plus att kunden låser sig i två år, något som antagligen är högst åtrovärt för en operatör. Så den stora vinnaren är nog T-Mobile (vilket väl känns rätt självklart, dom lanserar ju inte en sådan grej för att gå med förlust).

Se kan det förstås vara ett sätt att rensa lagret också, försäljningen i Tyskland sägs ha varit under förväntan och T-Mobile kanske har många telefoner i lager dom vill bli av med inför kommande ny/nya modeller. (Fast å andra sidan, med bristen i USA så borde dessa lager, om dom finns, vara rätt attraktiva att bara sälja dit istället - men T-Mobile kanske inte kan lämna tillbaka till Apple).

89 euro i 24 månader blir 2136 euro. Det är rätt mycket pengar och kan nog vara värt de där 300 euro som dom subventionerar med från början.

Ursprungligen av Adrian B:

Det stämmer rätt bra. Men man kan nog också räkna med att subventioneringen får folk att teckna lite dyrare abonnemang än dom tänkt sig, så T-Mobile kan totalt sett få större intäkter än dom hade ifall dom inte subvetionerat. Plus att kunden låser sig i två år, något som antagligen är högst åtrovärt för en operatör. Så den stora vinnaren är nog T-Mobile (vilket väl känns rätt självklart, dom lanserar ju inte en sådan grej för att gå med förlust).

Se kan det förstås vara ett sätt att rensa lagret också, försäljningen i Tyskland sägs ha varit under förväntan och T-Mobile kanske har många telefoner i lager dom vill bli av med inför kommande ny/nya modeller. (Fast å andra sidan, med bristen i USA så borde dessa lager, om dom finns, vara rätt attraktiva att bara sälja dit istället - men T-Mobile kanske inte kan lämna tillbaka till Apple).

89 euro i 24 månader blir 2136 euro. Det är rätt mycket pengar och kan nog vara värt de där 300 euro som dom subventionerar med från början.

Rätt mycket? Fy fan

Nu använder jag förvisso min telefon rätt lite. Jag skickar sms till flickvännen och några polare då och då och jag ringer när jag känner för det. Men det blir inte mycket. Datatrafiken håller jag mig undan för, för min W660i suger ändå när det kommer till att surfa. Helt hopplös.

Jag är av typen som hellre betalar €399 för luren + €49/månaden för abonnemanget. Det är ok. Men det ingår alldeles för lite i priset av samtalsminuter och sms tycker jag. Men svenska priser ligger kanske generellt under tyska?

Hoppas det blir någorlunda humant när den kommer hit.

  • Medlem
  • 2008-04-06 23:07

subventionen nu är väl 900 euro ändå? Även priset 500 är väl subventionerat?

Ursprungligen av Baron:

subventionen nu är väl 900 euro ändå? Även priset 500 är väl subventionerat?

Tja, det beror på hur man ser det. Priset på den upplåsta telefonen är nu kraftigt överprissatt för att matcha de intäkter som ett abonnemang ger Apple i extraintäkter. Skillnaden i detta fall är också att den subventionering som T-Mobile nu gör är helt och hållet deras egen, medan den andra "subventioneringen" är Apples.

Med tanke på att Apple trots allt inte går aggressivare fram mot de som låser upp telefoner så tror jag att dom gör en fin vinst redan på de där 399 dollarna som telefonen kostar i USA.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-06 23:13

Det är svårt att säga eftersom Apple ju inte avslöjar vad en iPhone kostar att tillverka. Men ja, jag skulle gissa på det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-04-07 00:24

Om Telia får iPhone lär priserna inte bli speciellt humana. Jag blir i alla fall besviken.

Ursprungligen av boris91:

Om Telia får iPhone lär priserna inte bli speciellt humana. Jag blir i alla fall besviken.

Priserna i Europa har hittills varit rätt lika i de olika iPhone-länderna. Jag skulle gissa att Telia varken är sämre eller bättre.

Personligen har jag svårt att motivera ett abonnemang som kostar 500 kr/månaden när jag idag ligger under 200 kr/månaden. Visst, fri trafik och fler minuter är trevligt, men knappast värt närmare 4000 kr på ett år. Dom pengarna lägger jag hellre på nästa iPhone. Så om inte Telia (eller vilken svensk operatör det nu blir) överraskar ordentligt tror jag det blir fortsatt upplåsning för min del.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-07 01:32
Ursprungligen av Adrian B:

Priserna i Europa har hittills varit rätt lika i de olika iPhone-länderna. Jag skulle gissa att Telia varken är sämre eller bättre.

Personligen har jag svårt att motivera ett abonnemang som kostar 500 kr/månaden när jag idag ligger under 200 kr/månaden. Visst, fri trafik och fler minuter är trevligt, men knappast värt närmare 4000 kr på ett år. Dom pengarna lägger jag hellre på nästa iPhone. Så om inte Telia (eller vilken svensk operatör det nu blir) överraskar ordentligt tror jag det blir fortsatt upplåsning för min del.

Om de frestar med ny, slimmad variant, snabbare processor och Turbo-3G-stöd då?

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-04-07 08:06
Ursprungligen av lither:

Om de frestar med ny, slimmad variant, snabbare processor och Turbo-3G-stöd då?

De lär väl gå att hacka nya 3G telefonen lika bra också?

För övrigt håller jag med Adrian B, jag blir glad om Telia får Iphone pga bra och täckande nät som jag är i behov av. Dock är jag inte beredd att lägga ut flera hundra i månaden. Jag kör Halebop idag och ringer och sms:ar upp kanske 50 spänn i månaden. sms:ar nästan aldrig och de flesta jag ringer till har också halebop så då blir de billigt. Dock skulle jag börja surfa en hel del när jag får iphone.

Vi får se vad som händer, mellan 22 juni och 13 juli är jag i kalifornien så hoppas de klarnat hur de blir med 3G och iphone i sverige då. förhoppningsvis säljs 3G iphone i usa då som jag kan köpa och hacka, eller att de blir humana priser med telia i sverige.

Ursprungligen av lither:

Om de frestar med ny, slimmad variant, snabbare processor och Turbo-3G-stöd då?

...så tar jag mina pengar jag sparat på att inte teckna dyrt abonnemang, köper den nya telefonen och hackar den, precis som idag.

(Det förutsätter förstås att hackarna lyckas låsa upp kommande modeller, men det känns ju troligare att det lyckas än att det inte lyckas, frågan är bara om det tar kort eller lång tid.)

Bevaka tråden