• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 13:17

Hej!
Jag har en iMac 24 intel + en MacBook hemma, Mail synkas via IMAP. Häromkvällen hakade ngt upp sig med mailkontot då jag satt och mailade från iMacen (vanligt textmail bara) och efter det går det ej längre att ta emot mail på IMAP-kontot på min iMac. Har ett .mac konto också vilket funkar utan problem på bägge burkarna.
Skicka och ta emot mail och synka mot servern funkar precis som vanligt på min bärbara. På iMacen kan jag skicka mail ifrån men ej ta emot. Synkningen funkar ju inte heller så skickade mailen syns inte på IMAP-servern!

Sedan dess får jag felmeddelande oavbrutet (se bif dump) med oregelbundna mellanrum och varje gång jag klickar bort meddelandet läggs det till ett mail i mappen "INBOXSent Items" i PÅ MIN MAC. Denna mapp har datorn skapat själv och där i ligger flera hundra av samma mail, troligtvis samma mail jag höll på att skriva då datorn hakade sig..
Jag har deleate'at dem enskilt resp hela mappen men de återkommer som ett elakt virus och fyller på mappen om och om igen!! Bara ett och samma mail.
Dialogrutan ger ngn info men jag har inte en susning vad som menas, har ej skapat ngt IMAP-kommando mig veterligen...??
Har testat att avregistrera datorn och registrerat den igen via .mac men felet kvarstår.

Snälla kan någon vänlig själ hjälpa mig att få min mail fungerande igen???

Tack på föhand
//Tina

Senast redigerat 2008-04-03 14:27