Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern Nätverks Hdd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 00:27

Behöver tips på en bra nätverks hdd. Var på Media Markt och köpte en TrekStor idag som skulle fungera enligt damen i butiken. När jag väl kommer hem så fungerar det endast via USB och inte via nätverket som sagt. Söker på tillverkarens hemsida och det visar sig att den inte har stöd för Mac via nätverk. Så jag måste åka och byta ut den imorgon.

Jag vill således ha tips på en extern hdd med nätverksfunktion, minst 320gb och bör helst inte kosta mer än 2000kr (gav ca 1700kr för den jag har nu).

Kolla upp "Thermaltake Muse NAS-RAID N0001LN".

Sorry, missade din budget. Denna är också bra; "D-Link DNS-323"

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-03 00:39

Var ju inte riktigt den prisklassen jag specificerade men tack ändå. Kan väl tillägga att den måste vara rätt lätt att köpa, dvs stormarknads-grejer då jag behöver den till helgen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-04-03 14:48

Finns ett antal som går att køpa øver disk. D-Link DNS323 finns på SIBA før 1790 utan disk så den tillkommer. Annars brukar det finnas LaCie (som æven stødjer AFP) eller WesternDigital i butik OS X pratar SMB så i princip fungerar alla pc diskar, det som brukar vara problemet ær att administrationsmjukvaran går på Windows så om man inte klarar sig med en webbrowser så behøver man tillgång till en pc før att konfigurera disken.
LaCie och DNS323 fungerar med OS X utan inblanding av windows (har en 323 sjælv) WD får man se upp medm finns bægge varianterna. Det finns en en disks version från Dlink DNS313 før en tusenlapp + disk, troligen går den också att konfigurara via weblæsare utan pc, men eftersom jag inte provat vill jag inte lova någonting. DNS313 finns också på SIBA, men rækna inte med att få något vettigt ut av presonalen om du inte har tur.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-04 17:08

Det vart en Freecom 500gb, 1800kr på PC City, är jätte nöjd! Rekommenderas starkt

1
Bevaka tråden