Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Apples trådlösa tangentbord

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-04-02 17:20

Jag har precis inhandlat apples trådlösa tangentbord och det fungerar fint förutom en sak. De två tangenterna som justerar ljusstyrkan vill inte fungera. Alla övriga funktionstangenter fungerar fint, men inte dessa.

En annan sak som jag irriterar mig på är att, eftersom apple flyttat om funktionstangenterna på de nya tangentborden, krockar de med layouten på min Macbook. Jag vill tex ha "visa skrivbordet" på F6 på mitt externa tangentbord, men ha kvar den på F11 på macbooken. Har inte lyckats klura ut hur man ska gå till väga. Finns det något smart tredjepartsprogram eller kan man fixa det på något sätt direkt i leoparden?

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-05-20 15:42

Insåg just att det var jag som klantade mig med ljusstyrkan. Hade en extern skräm inkoppland som huvudskärm och då går det inte att justera från tangenbordet. Kopplade ur och då funkade det fint

Men att mappa om tangenterna (eller tom skapa olika profiler för tangenmappning) har jag inte lyckats klura ut om det går att göra än...

1
Bevaka tråden